S_1124_TABS10 Advertisement S_1124_TABS10 Advertisement S_1124_TABS10 Advertisement

Mercedes-Benz EQB 350 4MATIC (2024)

0

Nový Mercedes-Benz EQB predstavuje zlepšený model s mnohými novinkami a významnými aktualizáciami. Vo svojej najnovšej verzii prináša omladený dizajn a pokročilé technológie, ktoré ho posúvajú zase ďalej. Dodáva sa tak ako v predchádzajúcej generácii v 5 alebo 7-miestnej verzii. My sme mali k dispozícii 5-miestny variant. Exteriér upúta novým dizajnom čelnej masky s čiernym panelom a vzorom hviezd, ktorá vizuálne prepája EQB s väčšími modelovými súrodencami. Nový nárazník a vnútorné časti zadných svetiel dodávajú vozidlu širší a robustnejší vzhľad. V interiéri nájdete najnovšiu generáciu volantu s dotykovými ovládacími panelmi na dvojitých priečkach a pokračovanie hviezdičkového motívu na dekoroch dverí aj palubnej dosky. Technologické inovácie zahŕňajú novú generáciu systému MBUX, ktorý ponúka zlepšené vizuálne možnosti a lepšie interaktívne funkcie. Aktualizované asistenčné jazdné systémy zvyšujú bezpečnosť a komfort jazdy. Medzi technické zlepšenia patrí aj funkcia Plug & Charge, ktorá umožňuje jednoduchšie a pohodlnejšie nabíjanie na verejných nabíjacích staniciach, a inovované systémy senzorov.

S_1124 T TABS10 Advertisement

Interiér vozidla síce žiadnou revolúciou neprešiel, no je tu viacero modernizovaných prvkov. Okrem už spomínaného nového volantu, ktorý však nie každému musí vyhovovať, je tu centrálny 10,25" multimediálny displej, ktorý je teraz štandardnou súčasťou vo všetkých verziách. Umožňuje používateľom prispôsobiť si zobrazenie na displeji podľa osobných preferencií s možnosťami štýlov zobrazovania, ako sú decentný, športový a klasický, a režimov ako navigácia, asistencia a servis. Tento prístup k personalizácii rozširuje používateľský komfort a zlepšuje celkový zážitok z interakcie s vozidlom. S príchodom novej generácie MBUX sa rozšírili možnosti personalizácie a podľa vzoru vyšších modelov pribudla takzvaná nulová vrstva, ktorá kontextuálne zobrazuje aktuálne používané alebo najpoužívanejšie funkcie a informácie. Tie sú stále navrchu a možno ich kedykoľvek použiť. Oproti predchodcovi už na stredovej konzole nenájdete touchpad ani ďalšie ovládacie prvky a zostal tu iba volič jazdnej dynamiky, valček ovládania hlasitosti a ovládanie kamier. EQB navyše poskytuje viacero možností zvukového nastavenia vďaka funkcii zvukových zážitkov s ozvučovacím systémom Burmester. Tieto zvukové profily, nazvané Striebristé vlny a Čulý tok, poskytujú zvukové kulisy prispôsobené rôznym náladám a preferenciám. Zážitok je umocnený technológiou Dolby Atmos, ktorá pridáva hĺbku a priestor.

Jedna z kľúčových vlastností EQB je schopnosť maximalizácie dojazdu prostredníctvom rôznych energeticky úsporných nastavení, ktoré možno aktivovať priamo z centrálneho displeja systému MBUX. Tieto nastavenia zahŕňajú možnosti ako režim ECO pre jazdné programy, klimatizačný režim ECO+ a odporúčané maximálne rýchlosti na predchádzanie dodatočnému nabíjaniu. Všetky tieto možnosti prispievajú k optimalizácii využívania energie a predlžujú dojazd vozidla bez potreby častého nabíjania. Navigačný systém využíva funkciu elektrickej inteligencie, takže pri zadaní trasy dokáže veľmi presne určiť, či vám bude energia v batérii stačiť a s akým zostatkom kapacity dôjdete do cieľa. Ak nestačí, zobrazí na trase nabíjačky, na ktorých budete dobíjať, ale aj to, ako dlho tam budete stáť a s akým zostatkom batérie budete odchádzať. Plánovanú nabíjačku si, samozrejme, môžete zmeniť a na displeji sa vám zobrazí situácia s dojazdom a nabíjaním po zmene. Systém si pred príjazdom na nabíjačku batériu ­automaticky predohreje tak, aby sa dosiahol maximálny nabíjací výkon. Žiaľ, na rozdiel od niektorých iných modelov tu nie je možnosť zapínať vyhrievanie batérie ručne. To je trochu škoda. Systém však dokáže odhadnúť cieľový zostatok kapacity – v prípade, ak používate inteligentný adaptívny tempomat, dokonca úplne presne. Vo výpočtoch sa zohľadňuje množstvo parametrov vrátane výškového a rýchlostného profilu trasy s prihliadnutím na obmedzenia rýchlosti, aktuálnu dopravnú situáciu, teplotu, nastavenie klimatizácie, štýl jazdy a veľa ďalších. Navyše využíva umelú inteligenciu a postupne svoje schopnosti dokáže zlepšovať. Ide o jeden z najvyspelejších systémov na trhu. Súčasťou systému je aj aktuálna databáza nabíjačiek. Stačí si dať vyhľadať nabíjačky v okolí, po trase alebo v okolí cieľa, pričom môžete vyselektovať, aký výkon by mali mať, a systém vám ich vypíše. Databáza je priebežne aktualizovaná, a ak prídete do blízkosti konkrétnej nabíjačky, na displeji sa vám zobrazia kompletné informácie o nej. Vozidlo podporuje aj službu Plug & Charge, ktorá umožňuje automatickú autorizáciu nabíjania, takže stačí zasunúť kábel a o všetko ­ostatné sa postará vozidlo. V súčasnosti je služba aktivovaná v sieti IONITY, ale postupne budú pribúdať ďalšie. Samozrejmá je dostupnosť inteligentných technológií v novej generácii asistenčných jazdných systémov, ktoré zahŕňajú zlepšené funkcie na udržiavanie jazdného pruhu a adaptívny tempomat Distronic. Tieto systémy sú navrhnuté tak, aby zabezpečili plynulú a bezpečnú jazdu s minimalizovaným zásahom do riadenia a zvýšeným komfortom pre vodiča. V oblasti bezpečnosti EQB pokračuje v zavádzaní pokročilých technológií s novými funkciami jazdných asistentov. Modernizované systémy, ako je aktívny asistent udržiavania v jazdnom pruhu, teraz pracujú jemnejšie a efektívnejšie, čo zaisťuje väčšiu bezpečnosť a pohodlie jazdy. Zdokonalené sú parkovacie systémy, ktoré zjednodušujú manévrovanie vozidla v tesných parkovacích priestoroch pomocou 360-stupňovej kamery a intuitívnejšieho ovládania vstavaného v systéme MBUX.


Vyhrievanie batérie sa spúšťa automaticky na základe nastavenej trasy,  ručné zapnutie vozidlo neumožňuje

Pohonný systém pracuje s batériou s kapacitou 66,5 kWh, ktorú možno nabíjať vstavanou 11 kW trojfázovou nabíjačkou alebo DC nabíjaním s výkonom 100 W. Vozidlo využíva pohon všetkých kolies systémom 4MATIC s maximálnym systémovým výkonom 215 kW a krútiacim momentom 520 Nm. Vpredu je použitý asynchrónny motor, vzadu synchrónny motor s permanentnými magnetmi.  Napriek napohľad nízkej hodnote DC nabíjania má vozidlo dobrú nabíjaciu krivku, ktorá udržuje takmer po celý čas vysoký výkon nabíjania, takže batéria sa nabije z 10 na 80 % asi za 28 minút. Dvierka nabíjania možno otvoriť aj na diaľku z kabíny. Päťmiestny variant EQB 350, ktorý sme mali na test, umožňuje voliteľne inštaláciu ťažného zariadenia s možnosťou ťahania prívesu s maximálnou hmotnosťou až 1700 kg a je vybavený stabilizáciou prívesu prostredníctvom systému ESP. Možné je vertikálne zaťaženie ťažného zariadenia do 80 kg, je schválené pre nosič bicyklov. Jeho ovládanie je elektrické, vykonáva sa tlačidlom v batožinovom priestore.


Výborný 360° kamerový systém je dobrý pomocník pri manévrovaní

Napriek karosérii SUV a pomerne veľkým rozmerom je auto optimalizované na vysokú efektivitu prevádzky. Tej pomáhajú aerodynamické zlepšenia aj špeciálne pneumatiky s nízkym valivým odporom, čo prispieva k väčšiemu dojazdu. Počas testu sme jazdili s celkovou priemernou spotrebou 20,5 kWh/100 km v kombinovanej prevádzke. Pri jazdách po okreskách a v meste sa spotreba pohybovala okolo 17,6 kWh/100 km, diaľničná jazda si vyžiada 25 kWh/100 km.

Auto je veľmi dobré na bežné rodinné využitie. Príjemne sa ním jazdí, kabína je dobre odhlučnená a podvozok poskytuje veľmi dobrý komfort jazdy aj na horších cestách. Priestorové riešenie kabíny poskytuje pohodlné sedenie predným aj zadným pasažierom, vpredu aj vďaka ventilovaným sedadlám. Technologická výbava s množstvom vyspelých asistentov je oproti predchádzajúcej verzii na vyššej úrovni. Nechýba kvalitný 360° kamerový systém ani automatické parkovanie.

TESTY:

  • Spotreba v teste (kWh/100 km) 17,6 - 20,5 - 25,5
  • Dojazd v teste (km) 270-395
  • Výkon AC nabíjania na 22 kW 3f nabíjačke (kW) 11
  • Max. výkon DC nabíjania UFC nabíjačka 350 kW (kW) 111
  • Čas nabíjania 10-80 % (min) 28

Technické údaje:

Kapacita batérie 69,7 kWh (využiteľná 66,5 kWh), pohon všetkých kolies 4Matic, systémový výkon max. 215 kW, krútiaci moment 520 Nm, nabíjanie DC 100 kW, AC 11 kW 3f, zásuvka CCS, zrýchlenie z 0 na 100 km/h 6,2 s, max. rýchlosť 160 km/h, dojazd WLTP 550 km

PLUSY, MÍNUSY:

+ Technologická výbava, spracovanie, priestor v kabíne aj v kufri, ťažné zariadenie, jazdné vlastnosti
- Nič podstatné

  •  Cena modelu od (s DPH): 54 170 EUR
  •  Testované vozidlo (s DPH): 82 434 EUR
Zobrazit Galériu

René Hubinský

Všetky autorove články

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať