Vzostup umelých influencerov. Na sociálnych sieťach sa množia syntetické postavy
Zdá sa, že celebrity budúcnosti budú navrhnuté algoritmom od nuly. Rovnako ako Lil Miquela, umelá Beyoncé, ktorá má na Instagrame 1,6 milióna nasledovateľov. Robí modelku pre značky Prada a Calvin Klein, jej prvý singel vyšiel minulý rok a má sponzorské zmluvy so spoločnosťami ako Samsung. No syntetické hviezdy nie sú úplná novinka. Virtuálna japonská popová hviezda Hatsune Miku debutovala v roku 2007 a stále vystupuje na štadiónoch po celom svete.
Vyzerá to tak, že umelé celebrity sa stávajú veľkým biznisom. Spoločnosť Brud, ktorá stojí za Lil Miquela, má hodnotu 125 miliónov dolárov. Dokonca investor Betaworks spustil akcelerátor Synthetic Camp, určený na podporu takýchto spoločností a investovanie do nich. Syntetické hviezdy sú protipólom sebeckých a neochotných celebrít. Nedržia trendovú diétu, ktorá si vyžaduje drahé a ťažko dostupné potraviny. Nikdy sa neunavia, neprepadnú alkoholu a drogám a ich policajné fotografie sa nestanú virálnymi na internete.
A ponúka sa tu aj ďalšia ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH