Naučte sa vyvíjať Android aplikácie – animácia
Animácia umožňuje meniť grafický objekt konkrétne parametre vykresľovania, napríklad veľkosť, farbu, priehľadnosť, umiestnenie, orientáciu a podobne. Zmeny sa vykonávajú dynamicky, postupne v závislosti od času. Android poskytuje niekoľko rôznych metód animácie implementované ako triedy
Metódy klasickej animácie
Prakticky od prvých verzií API Android podporuje jednoduché animácie
TransitionDrawable - animácia prechodu medzi dvoma zobrazeniami. Realizuje sa postupným stmievaním prvého a postupným rozjasňovaním druhého zobrazenia.
AnimationDrawable – animácia pomocou rýchleho zobrazovania série obrázkov
TweenAnimation – vytváranie animácie zmenou parametrov zobrazenia
Príklad TransitionDrawable animácie
V príklade využijeme rovnaké objekty ako v príklade na vykresľovanie základných grafických tvarov, teda dva obdĺžniky definované v XML súboroch rect1.xml a rect2.xml umiestnených v zložke drawable.
Uvádzame len obsah definičného súboru prvého obdĺžnika, druhý sa líši len farbou pl ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH