Niečo pre profíkov. Viete, čo je RTX Studio?
Špeciálny projekt
Využívať na niektoré všeobecné výpočty prostriedky grafickej karty je možné už viac než dekádu. Mnohé úlohy, ktoré kedysi obstarávalo výhradne CPU, sú už pomerne dlho schopné na seba prevziať moderné grafické procesory (GPU). V tejto súvislosti ste sa už zrejme stretli so skratkou GPGPU (General-purpose computing on graphics processing units). Výhodné to je z dôvodu, že výkonné grafiky pri paralelizácii všetkých výpočtových prostriedkov majú podstatne vyšší výkon než top modely highendových CPU.
Najďalej to v tomto smere zatiaľ dotiahla Nvidia, ktorá vyvinula i vlastné rozhranie CUDA na komunikáciu hardvérových jednotiek so softvérom. Pozoruhodné však je, kam GPGPU posúva firma teraz so súčasnými grafickými kartami postavenými na architektúre Turing. Oproti predošlej generácii (Pascal) sa stavba GPU výrazne zmenila a k shaderom pribudli nové jednotky – ray-tracingové jadrá a jadrá tensor. Tie sa najskôr profilovali ako dobrý nástoj na vylepšenie obrazových vlastnost ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH