Prieskum GfK Consumer Climate Europe: náladu spotrebiteľov ovplyvňuje neistota
Výsledky prieskumu GfK zisťujúce spotrebiteľskú klímu v Európe v treťom štvrťroku 2016
Najväčším medzinárodným problémom bolo v treťom štvrťroku rozhodnutie Britov odísť z Európskej únie. Diskusiu v jednotlivých európskych krajinách však ovládali hlavne témy týkajúce sa ich vnútornej situácie. Ekonomické a príjmové očakávania a ochota nakupovať sa v rôznych krajinách Európy vyvíjali rôzne. Celkovo pokleska spotrebiteľská klíma v európskej dvadsaťosmičke od júna do septembra 2016 z 13,1 na 12,3 bodu.
Začiatok tretieho štvrťroku bol poznamenaný rozhodnutím Veľkej Británie opustiť EU, ktoré padlo koncom júna. Takmer vo všetkých európskych krajinách, a najmä v UK, poklesla dôvera spotrebiteľov a predovšetkým ekonomické očakávania. V niektorých prípadoch išlo o výrazný pokles. Spotrebiteľská klíma sa v európskej dvadsaťosmičke znížila z 13,1 bodu v júni na 10,0 bodu v júli. V septembri tak dosiahli hodnoty 12,3 boda. Už v auguste však v Európe diskusie ohľadne Brexitu ustúpili do pozadia ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH