Ray tracing v hernej grafike: Čo prináša a ako funguje
Minulý rok NVIDIA vydala GPU GeForce RTX a ako hlavnú novinku priniesla podporu grafiky vykresľovanej ray tracingom. Asi už viete, že ray tracing je metóda dovoľujúca kvalitnejší a dokonalejší obraz oproti tomu, ktorý používame teraz. V čom však spočíva rozdiel a čo môžete od ray tracingu čakať? Práve na to sa pozrieme v tomto článku.
Ray tracing nie je nová vec. Táto metóda vykresľovania siaha hlboko do ranej histórie počítačov. Za počiatok sa považuje práca Arthura Appela z roku 1968. Ďalšie dôležité zlepšenia potom prišli v osemdesiatych rokoch. A ray tracing sa už takisto dlho používa na „rendering“ v programoch, ako sú 3ds Max, Blender a podobne – typicky na profesionálne vizualizácie a grafiku. Dôvod, prečo sa zatiaľ nedostal do počítačových hier, bol v hardvérovej náročnosti. Jednotlivé finálne snímky sa vykresľujú pomerne dlho a filmové štúdiá používajúce túto technológiu vo filmoch na ne majú výpočtové klastre (tzv. renderovacie farmy).
Aby bolo jasné, v čom ray tracing spoč ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH