CANON_112024 CANON_112024 CANON_112024

Ray tracing v hernej grafike: Čo prináša a ako funguje

0
Minulý rok NVIDIA vydala GPU GeForce RTX a ako hlavnú novinku priniesla podporu grafiky vykresľovanej ray tracingom. Asi už viete, že ray tracing je metóda dovoľujúca kvalitnejší a dokonalejší obraz oproti tomu, ktorý používame teraz. V čom však spočíva rozdiel a čo môžete od ray tracingu čakať? Práve na to sa pozrieme v tomto článku. Ray tracing nie je nová vec. Táto metóda vykresľovania siaha hlboko do ranej histórie počítačov. Za počiatok sa považuje práca Arthura Appela z roku 1968. Ďalšie dôležité zlepšenia potom prišli v osemdesiatych rokoch. A ray tracing sa už takisto dlho používa na „rendering“ v programoch, ako sú 3ds Max, Blender a podobne – typicky na profesionálne vizualizácie a grafiku. Dôvod, prečo sa zatiaľ nedostal do počítačových hier, bol v hardvérovej náročnosti. Jednotlivé finálne snímky sa vykresľujú pomerne dlho a filmové štúdiá používajúce túto technológiu vo filmoch na ne majú výpočtové klastre (tzv. renderovacie farmy). Aby bolo jasné, v čom ray tracing spoč ... Zobrazit Galériu

Ľubomír Samák

Všetky autorove články
ray tracing games grafika 3D

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať