Škola hrou, no nie úplne podľa Komenského
Keď už vnútorná motivácia na získavanie vedomostí viac nestačí, je čas na zmenu stratégie. Gamifikácia je koncept, ktorý využíva herné mechaniky v nehernom prostredí. Body, rebríčky či levelovanie avatara dokážu využiť ľudské ego, prirodzenú súťaživosť a tvrdohlavosť, aby vyvolali túžbu pokračovať aj po opadnutí počiatočného nadšenia. Vzdelávanie je na gamifikáciu priam stvorené, no aj tento prístup má svoje nepísané pravidlá. Inak by sa za gamifikáciu dali považovať aj bežné školské postupy (známky ako body, kto sa fláka, zopakuje si level, kto uspeje, postupuje vyššie), no nezdá sa, že by ich žiaci prijímali s nadšením. To sa pri gamifikácii darí.
Motivácia sa dá oživiť
Snahy o kontinuálne vzdelávanie pracovníkov sa často končia stratou motivácie. Nasadenie e-learningu zväčša funguje, no vzdelávanie nepoháňa silná vnútorná potreba pracovníka, zo zábavy sa často stáva povinnosť a z povinnosti otrava. Vidno to napríklad pri takzvaných MOOC (massive open online courses). Ľudia sa na n ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH