S_1124_TABS10 Advertisement S_1124_TABS10 Advertisement S_1124_TABS10 Advertisement

Škola hrou, no nie úplne podľa Komenského

0
Keď už vnútorná motivácia na získavanie vedomostí viac nestačí, je čas na zmenu stratégie. Gamifikácia je koncept, ktorý využíva herné mechaniky v nehernom prostredí. Body, rebríčky či levelovanie avatara dokážu využiť ľudské ego, prirodzenú súťaživosť a tvrdohlavosť, aby vyvolali túžbu pokračovať aj po opadnutí počiatočného nadšenia. Vzdelávanie je na gamifikáciu priam stvorené, no aj tento prístup má svoje nepísané pravidlá. Inak by sa za gamifikáciu dali považovať aj bežné školské postupy (známky ako body, kto sa fláka, zopakuje si level, kto uspeje, postupuje vyššie), no nezdá sa, že by ich žiaci prijímali s nadšením. To sa pri gamifikácii darí. Motivácia sa dá oživiť Snahy o kontinuálne vzdelávanie pracovníkov sa často končia stratou motivácie. Nasadenie e-learningu zväčša funguje, no vzdelávanie nepoháňa silná vnútorná potreba pracovníka, zo zábavy sa často stáva povinnosť a z povinnosti otrava. Vidno to napríklad pri takzvaných MOOC (massive open online courses). Ľudia sa na n ...

JURAJ GABRHEL, Co-Founder & CEO, e-learnmedia, s.r.o.

Všetky autorove články
Škola hrou