Slovenský DataConcept sa dostal v rebríčku HubSpotu medzi 10 najúspešnejších v CEE
Spoločnosť HubSpot pravidelne hodnotí aktivity svojich partnerov na základe interakcie s trhom (Development), aktuálnych obchodných výsledkov (Sales) a starostlivosť o klientov (Retencion). V aktuálnom hodnotení sa DataConcept dostal do TOP 10 najúspešnejších partnerov v regióne CEE (Central Eastern Europe).
“Po ôsmich rokoch fungovania DataConcept sme sa rozhodovali ako zúročiť naše skúsenosti v oblasti marketingovej automatizácie. Rozdelením nášho pôsobenia na B2C a B2B sme dokázali ešte viac skvalitniť služby zákazníkom. Rozhodli sme sa pre partnerstvo s HubSpot ako najvhodnejšou platformou pre rastúce firmy v oblasti B2B. Už po 6 mesiacoch spolupráce sme sa dostali do TOP 10 najúspešnejších partnerov v CEE (Central Eastern Europe). To nám potvrdzuje, že naše rozhodnutie bolo správne. Technologická a odborná špecializácia nám priniesla úspech u klientov v Real Estate, Pharmacy alebo IT odvetví podnikania”, hovorí Branislav Kohl (CEO DataConceptu).
V DataConcepte si uvedomujeme, že pre mnohé firmy sú samotné dáta zbytočné. Aby prinášali želané výsledky, musia sa zbierať, ukladať a najmä využívať takým spôsobom, aby sa aj pri minimálnych nákladoch stali pre firmy cennými.
Skvelým príkladom z praxe je, ak máte zoznam všetkých ľudí, ktorí prejavili záujem o vašu firmu za posledných 18 mesiacov. Vďaka spracovaniu zákazníckych informácií môžete vedieť, kto si práve prehliadal web, kto je pripravený na nákup alebo dokonca kto už odštartoval nákupný proces a v ktorej fáze sa nachádza.
Využitím takýchto dát viete dosiahnuť, že relevantné správy sa dostanú k relevantným ľuďom v pre nich relevantnom čase. A to bez náročných technologických zručností alebo komplikovaných procesov, ktoré by potenciálnych zákazníkov obťažovali.
Takýmto spôsovom dokážete sofistikovanejšie nastavovať cielenie digitálnej komunikácie, čo znamená, že reklamné formáty môžu zobrazovať menej rušivé a informatívne hodnotnejšie informácie pre danú fázu nákupného procesu. V skutočnosti zákazníci považujú takúto komunikáciu za efektívnejšiu.
Staré spôsoby nefungujú
Súčasný digitálny marketing sa od svojho vzniku zmenil. Spomeňme len nariadenia EÚ, GDPR, privacy policy, cookieless a mnohé iné obmedzenia, ktoré firmám a najmä marketérom zmenili podmienky fungovania.
A to nehovoríme o príležitostnej chybe s pozdravom „Ahoj, {first name}“, ktorej sa pri odoslaní komunikácie obáva každý marketér či obchodník. Hovoríme o praktikách, ktoré narúšajú súkromie, porušujú legislatívu a vytvárajú zlé meno všetkým spoločnostiam. A okrem iného, veď to asi sami poznáte, keď vám kolega obchodník vyčíta akúkoľvek maličkosť, ktorá „nasrdila” práve jeho klienta.
CRM nie je len obchodný nástroj. Je to srdce škálovania biznisu.
CRM je systém, s ktorým môžete riadiť celú zákaznícku skúsenosť od akvizície anonymného používateľa cez vytváranie ponuky na mieru až po retenčnú ponuku z jedného miesta.
Marketingová komunikácia založená na personalizovanej interakcii so zákazníkom stavia CRM do centra všetkého, čo ako firma robíte. Je to hlavný dôvod, prečo napríklad HubSpot prišiel s modelom Flywheel. Keď sa zameriate na skúsenosti zákazníkov, marketing zaujme a vedie k predaju. Predaj zas povedie k doplnkovým službám a ďalšiemu servisovaniu zákazníka.
Výskum Forrester uvádza, že spoločnosti, ktoré sa zameriavajú na skúsenosti zákazníkov, rástli o 40 % rýchlejšie a zvýšili celoživotnú hodnotu zákazníka (LTV) o viac ako 60 % v porovnaní s tými, ktoré tak neurobili.
Paradoxom však je, že len málo spoločností využíva CRM a nemá všetky svoje komunikačné nástroje pevne integrované na jedno miesto. Nevyužívajú tak základnú znalosť svojich potenciálnych alebo existujúcich zákazníkov pre tvorbu skúsenosti so značkou, produktom, obchodom či popredajným servisom.
Zobrazit Galériu