S_1124_Gaming Advertisement S_1124_Gaming Advertisement S_1124_Gaming Advertisement

ASSEMBLER pod Windows: Menu I. (14. časť)

0
Späť na úvod >> Späť na programovanie >> Späť na seriál Menu je neoddeliteľnou súčasťou programov pod Windows. Poskytuje zoznam dostupných možností, resp. činností, ktoré je aplikácia schopná vykonávať. O používaní menu som už písal v súvislosti s resource súbormi. Niekedy je však potrebné vytvoriť menu dynamicky, teda počas behu aplikácie. Nato slúžia funkcie API, ktoré budú obsahom tohto článku. Vráťme sa však ešte k menu. Menu sa skladá z najvyššej úrovne, t. j. časti, ktorá je viditeľná na obrazovke, a tzv. podmenu (angl. submenu). Keď je vybraná položka základného riadka menu, dôjde k zobrazeniu príslušného submenu (pozri obrázok 1). Keď vyberiete niektorú položku submenu, Windows pošle správu WM_COMMAND. Správa  obsahuje nasledujúce údaje: WM_COMMAND  wNotifyCode = HIWORD(wParam); // oznamovací kód wID = LOWORD(wParam);         // ID položky menu hwndCtl = (HWND) lParam;      // handle ovládacieho prvku Aplikácie môžu niekedy potrebovať spracovať správy WM_INIT ...

Peter Gašparovič

Všetky autorove články
ASSEMBLER

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať