Business Intelligence v Exceli – kontingenčná tabuľka a graf
Veľa manažérov, ekonómov a marketingových špecialistov v podnikovej sfére volá po kvalitných a dostupných nástrojoch pre BI analýzy, ktoré by im umožnili analyzovať údaje s ktorými pracujú. Potrebujú vytvárať reporty bez toho, aby potrebovali asistenciu analytikov a špecialistov z IT oddelení. Často však majú požadované nástroje na dosah ruky, presnejšie vo svojom počítači v podobe kancelárskeho balíka Office.
Kontingenčná tabuľka (pivot table) má na rozdiel od klasickej tabuľky niekoľko špeciálnych vlastností. Umožňuje výmenu riadkov a stĺpcov, ale hlavne riadky a stĺpce môžu mať hierarchickú štruktúru. To poskytuje široké možnosti pri zoskupovaní údajov. Funkcia kontingenčnej tabuľky spočíva v tom, že zoberie údaje a vytvorí z nich súhrn tak, aby dávali zmysel. Netreba pritom zadávať žiadne vzorce.
Video názorne ukazuje možnosti práce s kontingenčnou tabuľkou a grafom v Exceli
Zobrazit Galériu