S_1124_Gaming Advertisement S_1124_Gaming Advertisement S_1124_Gaming Advertisement

Delphi / 3. časť: Ladenie aplikácií II

0
Späť na úvod >> Späť na seriál V tejto časti budeme pokračovať vo výklade problematiky ladenia aplikácií, nech sa vám príjemne číta. Výnimky a ladenie O výnimkách sme už v Delfináriu veľakrát hovorili, bloky try...except a try...finally vám preto akiste nemusím predstavovať. Systém výnimiek bol vytvorený preto, aby sa uľahčil a sprehľadnil vývoj komplexnej aplikácie a aby bolo možné čo najjednoduchšie reagovať na rôzne chybové stavy, ktoré sa počas behu programu môžu vyskytnúť. Vďaka nim nemusíme používať systém návratových hodnôt, ktorý je bežný pri práci s Windows API funkciami. Pokiaľ API funkcii zadáte nesprávne hodnoty, vráti vám buď nulu, alebo false. Teoreticky by takýto prístup bolo možné použiť aj v Delphi, no vývoj programu by bol podstatne menej pohodlný. Po každučkom volaní akejkoľvek funkcie by sme totiž museli testovať jej návratovú hodnotu a ďalej postupovať v závislosti od nej. Ak máme k dispozícii výnimky, situácia je oveľa prehľadnejšia. Kód procedúry je poto ...

Ivan Zernovác ml.

Všetky autorove články
Delphi programovanie

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať