Stretnutie s Pascalom II. /1. časť
Späť na úvod >> Späť na programovanie >> Späť na seriál
Poďme sa venovať programovaniu, ktoré sa nazýva objektovo orientované programovanie, skrátene OOP. Vlastne to ani nie je také nové, princípy boli položené už v roku 1967 (Zdá sa to neuveriteľné, ale je to tak!), ale mnohým z nás to bude pripadať ako nové, zvláštne, zložité, nepochopiteľné a nepotrebné... Pravda, je to zložité, ale pochopiť sa dá (časom), navyše to budeme potrebovať, ak chceme písať už spomínané veľké a zložité projekty, ale hlavne ak chceme začať programovať vo Windows. Preto si spolu prejdeme základy OOP a potom sa rozdelíme na dva smery:
– tí, čo zostanú verní DOS-u, sa budú venovať tzv. TURBO VISION (TV), čo je mocný nástroj na programovanie veľmi zložitých projektov, ako je účtovníctvo, databázové projekty, skladové hospodárstvo, cestovné poriadky a pod. TV je postavené na objektoch, je súčasťou programovacieho balíka Turbo Pascal 6 a 7. Čo TV dokáže, to vidieť hneď, lebo prostredie TP je napísan ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH