CANON_112024 CANON_112024 CANON_112024

Geografické blokovanie spotrebiteľov je v EÚ rozšírené

0
Geografické blokovanie v EÚ je bežnou praxou tak pri spotrebnom tovare, ako aj pri digitálnom obsahu. Vyplýva to z predbežných zistení Európskej komisie o rozšírení geografického blokovania, ktoré spotrebiteľom bráni v nákupe spotrebného tovaru a prístupe k online digitálnemu obsahu v EÚ. Informácie získala EK v rámci prebiehajúceho antitrustového odvetvového prieskumu elektronického obchodu, ktorý začal v máji minulého roka. Až 38 % opýtaných maloobchodných predajcov a 68 % poskytovateľov digitálneho obsahu uviedlo, že geograficky blokujú spotrebiteľov z iných členských štátov EÚ. Podľa EK je cieľom odvetvového prieskumu elektronického obchodu získať trhové informácie, ktoré umožnia lepšie pochopiť, či a do akej miery ovplyvňujú európsky elektronický obchodný trh prípadné prekážky zo strany spoločností. "Prieskum sa okrem iného zameriava aj na geografické blokovanie. Uverejnené fakty a údaje o geografickom blokovaní neimplikujú zistenie žiadnych obáv z hľadiska hospodárskej súťaže, a ...

SITA

Všetky autorove články

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať