Geografické blokovanie spotrebiteľov je v EÚ rozšírené
Geografické blokovanie v EÚ je bežnou praxou tak pri spotrebnom tovare, ako aj pri digitálnom obsahu. Vyplýva to z predbežných zistení Európskej komisie o rozšírení geografického blokovania, ktoré spotrebiteľom bráni v nákupe spotrebného tovaru a prístupe k online digitálnemu obsahu v EÚ. Informácie získala EK v rámci prebiehajúceho antitrustového odvetvového prieskumu elektronického obchodu, ktorý začal v máji minulého roka.
Až 38 % opýtaných maloobchodných predajcov a 68 % poskytovateľov digitálneho obsahu uviedlo, že geograficky blokujú spotrebiteľov z iných členských štátov EÚ. Podľa EK je cieľom odvetvového prieskumu elektronického obchodu získať trhové informácie, ktoré umožnia lepšie pochopiť, či a do akej miery ovplyvňujú európsky elektronický obchodný trh prípadné prekážky zo strany spoločností. "Prieskum sa okrem iného zameriava aj na geografické blokovanie. Uverejnené fakty a údaje o geografickom blokovaní neimplikujú zistenie žiadnych obáv z hľadiska hospodárskej súťaže, a ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH