CANON_leto2024 CANON_leto2024 CANON_leto2024

Inovatívne koncepty kabín lietadiel ukazujú budúcnosť lietania

0

Cena Crystal Cabin je najvyššie ocenenie v oblasti letectva, ktoré sa každoročne udeľuje za inovácie v interiéroch kabín lietadiel. Medzi tohtoročnými ocenenými sa objavilo niekoľko pútavých konceptov. Patrí medzi ne Fly-Buddy Hub spoločnosti Ameco, ktorý spoločnosť opísala ako „všestranné sociálne centrum“, ktoré preskupuje dva rady sedadiel ekonomickej kabíny tak, aby šesť pasažierov mohlo sedieť oproti sebe.

Ping Li, vedúci oddelenia dizajnu spoločnosti Ameco, vysvetlil, že tento koncept bol inšpirovaný nedostatkom spoločenských priestorov v kabínach ekonomickej triedy, určených pre rodiny a skupiny cestujúcich, hoci takéto sociálne oblasti sú dobre navrhnuté pre biznis a vyššiu triedu. Spoločnosti Diehl Aviation a Qantas zvíťazili v kategórii Pohodlie cestujúcich so svojím konceptom Wellbeing Zone (Zóna pohody), priestranným priestorom, ktorý umožňuje cestujúcim natiahnuť sa a relaxovať počas diaľkových letov. Takýto dizajn je bežnejší v biznis triede a prvej triede, ale vízia spoločností Diehl a Qantas je navrhnutá tak, aby bola prínosom pre ľudí na najlacnejších sedadlách.

V kategórii Zdravie a bezpečnosť zvíťazila bezpečnostná taška Accenture PED spoločnosti Accenture GmbH, ktorá ponúka riešenie na zabránenie požiaru batérií v lietadlách. Taška by mala bezpečne udržať plamene až šesť hodín. V rovnakej kategórii bol ocenený aj koncept AirPRO od spoločnosti Schroth Safety Products. Ide o airbag do bedrového pása vybavený technológiou snímača nárazu, inštalovanou pod sedadlom lietadla, ktorý chráni cestujúcich v núdzových situáciách.

V kategórii Udržateľná kabína zvíťazil návrh ECO Sidewall spoločnosti Diehl Aviation„zelenší pohľad“ na stenu lietadla. Do užšieho výberu v tejto kategórii sa dostal aj RECARO Aircraft Seating R Sphere, návrh sedadiel vyrobených z udržateľných materiálov, ako sú recyklované rybárske siete a kaktusy. RECARO tvrdí, že toto 100 % recyklovateľné sedadlo by mohlo znížiť emisie CO2 o 63 ton na lietadlo ročne.

Univerzita Tongji v Šanghaji získala ocenenie za svoj flexibilný dizajn sedadla Flexifold. Univerzita v Sao Paole v spolupráci s výrobcom lietadiel Embraer navrhla zariadenie na potlačenie hluku v lietadle, čím by sa dalo vyhnúť noseniu individuálnych slúchadiel. Futuristický koncept využíva umelú inteligenciu a palubnú kameru na nasmerovanie zvukových vĺn na hlavy cestujúcich a následné zníženie hluku motorov lietadla.

Technická univerzita vo Virgínii spolupracovala so spoločnosťami Boeing, All Wheels Up a Collins Aerospace na systéme WSSS (Wheelchair Space and Securement System). Toto zariadenie s hákmi umožňuje používateľom invalidných vozíkov zostať na svojich vozíkoch počas celého letu.

Zdroj: edition.cnn.com.

Zobrazit Galériu

Redakcia

Všetky autorove články

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať