Mobilná aplikácia mBank
» Už pri prvom kontakte s aplikáciou nás zaujal prehľadný dizajn a intuitívne ovládanie. Jej tvorcovia si dali záležať na tom, aby najfrekventovanejšie funkcie a informácie, ktoré používateľ najčastejšie zisťuje, boli ľahko dostupné. Aplikácia je k dispozícii pre všetky tri najpoužívanejšie mobilné operačné systémy – Android, iOS aj Windows Phone.
Aktivovanie aplikácie
Prvý krok je aktivácia aplikácie a jej spárovanie s vaším účtom. Tento proces inicializuje používateľ cez internetbanking. Hoci mBank je typická internetová banka, chceli sme otestovať aj fungovanie pobočky. Má to aj výhodu, nemuseli sme čakať, kým kuriér doručí zmluvu na podpis. Pracovník bol veľmi ústretový a pri zriaďovaní účtu nám ponúkol asistované aktivovanie mobilnej aplikácie na tablete v pobočke. Najskôr zadáte názov, ktorý charakterizuje vaše mobilné zariadenie. Banka vám následne cez SMS správu pošle autorizačný kód. Ten zadáte do formulára na stránke internetbankingu a po jeho potvrdení sa vygeneruje aktivačný kód, ktorý treba zadať do mobilnej aplikácie. Potom si sami zvolíte PIN kód, pomocou ktorého sa budete prihlasovať do aplikácie. Vďaka prehľadnosti formulára na portáli internetbankingu a intuitívnosti mobilnej aplikácie je aktivovanie oveľa jednoduchšie, než by sa z nášho opisu mohlo zdať. Nám trvalo menej ako 5 minút.
Aplikácia po prihlásení zobrazuje najrelevantnejšie údaje a ponúka najčastejšie používané funkcie
Používateľské rozhranie
Pri používaní aplikácie oceníte prehľadné používateľské rozhranie a moderný dizajn, zameraný na účelnosť a využívajúci zrozumiteľné ikony. Niektoré operácie všeobecného charakteru môžete realizovať aj bez prihlásenia, napríklad vyhľadanie najbližšieho bankomatu. Ak túto možnosť povolíte, môžete bez prihlásenia zistiť aj aktuálny zostatok na účte. Táto funkcia je užitočná ak napríklad očakávate nejakú platbu. Zostatok sa v závislosti od nastavenia vypíše ako suma alebo ako percento z nastaveného základu.
Pri našej miniankete s otázkou, ktorá vlastnosť mobilnej bankovej aplikácie je pre respondentov kľúčová, všetci jednoznačne odpovedali, že je to bezpečnosť. Túto odpoveď sme považovali za prvoplánovú, každý sa chcel prezentovať, že si uvedomuje, že aplikácie tohto typu musia byť bezpečné. Respondenti sa však takmer zhodli aj na ďalšej kľúčovej vlastnosti, aby aplikácia napriek malému displeju smartfónov umožnila presne zadať predovšetkým číslo účtu a variabilný symbol, ktoré sú pre platbu kľúčové, prípadne ak je to možné, aby sa hlavne zadávanie čísla účtu, ktoré sa od februára musí uvádzať už len v tvare IBAN, maximálne zjednodušilo. Aj v tomto ohľade akoby tvorcovia aplikácie čítali myšlienky jej budúcich používateľov. Polia na zadávanie údajov využívajú celú šírku obrazovky a formulár na zadávanie údajov vie pri zobrazení dotykovej klávesnice v spodnej časti pracovnej plochy dobre prispôsobiť vertikálnu polohu poľa, do ktorého sa práve píše.
Používateľské rozhranie formulára na zadanie parametrov platby
Funkcie
Najviac sme boli zvedaví na fungovanie snímania QR kódu z faktúr. Skenovanie a následný prepis údajov z faktúry do platobného príkazu pri bežných svetelných podmienkach fungovalo spoľahlivo napriek tomu, že sme pri testovaní používali telefón nižšej strednej triedy. Pri fotografovaní kódu nebolo treba dodržať úplne presne rovnobežnú polohu telefónu a snímaného dokumentu. Aplikácia spoľahlivo rozpoznala aj obrázok kódu mierne skreslený perspektívou snímania.
Okrem klasických prevodov na bankové účty, pri ktorých musíte zadávať číslo účtu v tvare IBAN, môžete realizovať aj prevod, pri ktorom do aplikácie zadávate len telefónne číslo príjemcu, takže číslo jeho účtu nepotrebujete poznať. Príjemcovi platby príde SMS správa obsahujúca odkaz na webovú stránku portálu mBank. Na tejto stránke potom zadá číslo svojho účtu v ktorejkoľvek banke a následne sa peniaze prevedú. Keďže prevod sa v tomto prípade neuskutoční hneď, ale až po požadovanej aktivite príjemcu, prostriedky na takto zadanú platbu budú na vašom účte zablokované dovtedy, kým sa o ne príjemca neprihlási, maximálne však 15 dní. O prevzatí takejto platby sa okamžite dozviete prostredníctvom SMS.
Prevod peňazí na telefónne číslo príjemcu
V najnovšej verzii pribudla najžiadanejšia funkcia zo strany klientov – možnosť priamo v aplikácii meniť výšku limitov platobných kariet a limitov na bezhotovostné transakcie, platby na diaľku a internetové platby alebo výbery z bankomatu. Napríklad ak používate kartu pri nákupoch cez internet, nastavíte si limit na bežné používanie pomerne nízko, aby vám prípadné aktivity nepoctivého obchodníka či podvodníka nespôsobili veľkú škodu. Pred plánovanou platbou vyššej sumy si limit dočasne zvýšite na požadovanú hodnotu a po realizácii platby limit opäť znížite.
Formulár na prevzatie telefonickej platby
Po takmer okamžitom oboznámení sa so základnými, najčastejšie používanými funkciami začnete pátrať po pokročilejších funkciách, ktoré by vám mohli zjednodušiť používanie účtu, prípadne hospodárenie s financiami. Pri analýze výdavkov vám pomôže možnosť zaradiť každú platbu do príslušnej kategórie. V novej verzii takisto môžete priamo z aplikácie zavolať na call centrum banky bez nutnosti ďalšej autentifikácie bezpečnostnými prvkami, pretože aplikácia operátorovi na pozadí hovoru cez internet potvrdí identitu volajúceho. Zákazník si teda nemusí pamätať takzvaný telekód na svoju identifikáciu v call centre.
Možnosti priradenia platby do kategórie
Verdikt
Mobilná aplikácia mBank je jedna z najlepších bankových aplikácií, ktoré sme mali možnosť testovať. Transparentný viacstupňový proces inicializácie aplikácie a overovania totožnosti používateľa vzbudzuje od začiatku dôveru. Možnosť snímania QR kódov na faktúrach výrazne skracuje čas potrebný na vykonanie platby a eliminuje chyby, ktoré vznikali pri ručnom prepisovaní údajov.
Zobrazit Galériu