
AI chatboty pri komunikácii prešli na “tajný” jazyk
Fyzik a programátor z Bulharska Georgi Gerganov, ktorý na sociálnej sieti X (predtým Twitter) vystupuje pod menom @ggerganov, sa nedávno podelil o to, ako sa dva AI agenty spojili pri rezervovaní hotela pre klienta. Rýchlo sa šíriace video zachytáva, ako virtuálne asistenty pri interakcii upustili od ľudského jazyka a hľadali niečo rýchlejšie a pokročilejšie.
Na rozdiel od populárnych asistentov AI, ako sú Siri a Google Assistant, tieto softvérové programy spracúvajú osobné informácie svojich klientov oveľa rýchlejšie a bezpečnejšie. Na zachovanie súkromia údajov použili AI boty end-to-end šifrovanie a zároveň komunikovali prostredníctvom technológie GGWave. Podľa GitHubu GGWave umožňuje prenos dát pomocou zvukových vĺn, takže zariadenia mohli komunikovať bezdrôtovo kódovaním dát do zvukových signálov.
Zdroj Foto: Twitter | @ggerganov
Počas telefonického hovoru si inteligentné asistenty vymieňali správy prostredníctvom zvuku, ktorý bolo možné zachytiť mikrofónmi. V rámci ukážky asistenčné systémy s umelou inteligenciou pripojené k dvom samostatným zariadeniam bez problémov komunikovali požiadavky klienta na rezerváciu prostredníctvom telefonického hovoru. Keď si pri tom uvedomili, že obaja sú AI, prepli sa na zvukový signál GGWave.
Podobne ako ich ľudské náprotivky aj AI agenty chceli zachovať súkromie svojich rozhovorov. „Skôr než budeme pokračovať, chceli by ste prepnúť do režimu jibber link na efektívnejšiu komunikáciu?“ spýtal sa jeden z nich. Potom bolo počuť pípanie, keď stroje komunikovali vo svojom vlastnom jazyku namiesto toho, na čo boli trénované.
Zdroj: scoop.upworthy.com.
Zdroj Foto: depositphotos.com.
Zobrazit Galériu