Facebook zvažuje možnosť verzie založenej na predplatnom
Facebook po škandále s únikom osobných údajov nedávno uskutočnil prieskum, ktorého cieľom bolo zistiť, či by uvedenie spoplatnenej verzie bez reklám podnietilo viac používateľov pripojiť sa na túto sociálnu sieť.
Spoločnosť zvažovala možnosť predplatného už v minulosti, ale teraz má na to pádnejšie dôvody. Generálny riaditeľ Mark Zuckerberg dlho premýšľa o takejto alternatíve – ani nie tak o zmene obchodného modelu sociálnej siete, ale o odstránení dôvodu, pre ktorý ju ľudia najčastejšie opúšťajú. Facebook vlani zarobil na cielených reklamách 41 miliárd dolárov.
Vlastný prieskum spoločnosti v uplynulých rokoch ukázal, že ľudia nebudú možnosťou predplatného nadšení, pretože to budú pokladať za prejav chamtivosti Facebooku. Firma sa však nazdáva, že pocity používateľov sa mohli medzičasom zmeniť.
Facebook stratil dôveru mnohých ľudí po tom, čo ich vývojár poskytol osobné informácie o miliónoch používateľov politickej poradenskej spoločnosti Cambridge Analytica. Vedúci pracovníci spo ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH