S_1124_TABS10 Advertisement S_1124_TABS10 Advertisement S_1124_TABS10 Advertisement

Indukčný motor bez magnetov môže znížiť emisie uhlíka takmer o polovicu

Technológie
7

Spoločnosti Mahle a Valeo spolupracujú na vývoji bezmagnetového indukčného motora s názvom Inner Brushless Electrical Excitation (iBEE), ktorého cieľom je výrazne znížiť emisie uhlíka. Systém bezmagnetového bezkontaktného vysielača (Magnet-free Contactless Transmitter – MCT) spoločnosti Mahle využíva bezdrôtovú indukciu na magnetizáciu cievok v rotore motora, čím sa eliminuje potreba vzácnych zemín a fyzických kief, čo vedie k zníženiu údržby a opotrebovania.

Odborné znalosti spoločnosti Valeo sa sústreďujú na bezmagnetové statory elektromotorov a riadiace systémy so zameraním na technológiu medeného vlasového vinutia s vysokou hustotou výkonu. Spoločný vývoj bude kombinovať technológiu rotora spoločnosti Mahle s technológiou meniča a riadenia motora spoločnosti Valeo, čím vznikne náprava iBEE s výkonom od 220 do 350 kW (295 až 469 k).

VEĽKÁ SÚŤAŽ PRE PREDPLATITEĽOV

Valveo spolupracuje aj s Renaultom na jeho dizajne motora E7A novej generácie, ktorý je plánovaný na uvedenie na trh v roku 2027. Cieľom spolupráce so spoločnosťou Mahle je aj zlepšenie chladiaceho systému motora pre lepší pomer trvalého a špičkového výkonu s cieľom znížiť celkovú uhlíkovú stopu o viac ako 40 % v porovnaní s tradičnými e-motormi. Predpokladá sa, že prvé testovanie prototypu bude ukončené do konca roka 2024.

Zdroj: newatlas.com.

Zdroj Foto: Mahle

Zobrazit Galériu

Redakcia

Všetky autorove články

7 komentárov

Perfiš reakcia na: Indukčný motor bez magnetov môže znížiť emisie uhlíka takmer o polovicu

26.10.2024 14:10
Motor bez magnetov, ale s elektromagnetmi. Taký oxymorón dokáže napísať len moroon.
Reagovať

ZF už taký motor má! reakcia na: Indukčný motor bez magnetov môže znížiť emisie uhlíka takmer o polovicu

22.10.2024 08:10
"...spolupracujú na vývoji bezmagnetového indukčného motora..." ZF už taký motor má. Prečo nepíšte o tom. Lebo na rozdiel od Valeo a Mahle má ZF fabriky na Slovensku.
Reagovať

Toto je cesta reakcia na: Indukčný motor bez magnetov môže znížiť emisie uhlíka takmer o polovicu

21.10.2024 08:10
Presne toto je cesta, ako si moze Europa upevnit technologicky naskok nad Cinou. Inovacie, vynalezy, patenty, nie fnukanie v Bruseli a vyplakavanie ciel.
Reagovať

Toto je cesta reakcia na: Indukčný motor bez magnetov môže znížiť emisie uhlíka takmer o polovicu

21.10.2024 08:10
Presne toto je cesta, ako si moze Europa upevnit technologicky naskok nad Cinou. Inovacie, vynalezy, patenty, nie fnukanie v Bruseli a vyplakavanie ciel.
Reagovať

RE: Toto je cesta reakcia na: Toto je cesta

21.10.2024 22:10
Kecas. Ked to je take uzasne, tak preco motory uz davno niesu take? Akych 40% Cize motory vo vyrobe mozu znizit spotrebu? o 40%? Iba tak vo sne. A moja otazka znie. Preco ten najmensi motor je 220kW? Vsak sa robia auta s 64kW alebo 80kW... Nespotreboval by motor menej ak by nebol taky velky? :D Taketo motory uz patria k silnejsim autam. A ta 350-tka.... Tak to je skoro 500k motor :D To uz je fak mimo misu.
Reagovať

RE: RE: Toto je cesta reakcia na: RE: Toto je cesta

22.10.2024 11:10
V com kecam? Ze sa ma Europa vydat cestou inovacii, vynalezov a patentov, a nefnukat? Ty chces fnukat? Tak fnukaj...
Reagovať

RE: RE: RE: Toto je cesta reakcia na: RE: RE: Toto je cesta

22.10.2024 18:10
A este ani citat nevies. Myslis si, ze som v prispevku predtym fnukal... Ty chces fnukat? :D tak fnukaj. Autor si zvolil vlastnost, ktoru nemam. Presvedcil sa o tom a sam si aj nato odpovedal :D Dakujem Pane. Krasne ste ma pobavili. Je uzasne sledovat Vase pochody v hlave. ;D

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať