Indukčný motor bez magnetov môže znížiť emisie uhlíka takmer o polovicu
Spoločnosti Mahle a Valeo spolupracujú na vývoji bezmagnetového indukčného motora s názvom Inner Brushless Electrical Excitation (iBEE), ktorého cieľom je výrazne znížiť emisie uhlíka. Systém bezmagnetového bezkontaktného vysielača (Magnet-free Contactless Transmitter – MCT) spoločnosti Mahle využíva bezdrôtovú indukciu na magnetizáciu cievok v rotore motora, čím sa eliminuje potreba vzácnych zemín a fyzických kief, čo vedie k zníženiu údržby a opotrebovania.
Odborné znalosti spoločnosti Valeo sa sústreďujú na bezmagnetové statory elektromotorov a riadiace systémy so zameraním na technológiu medeného vlasového vinutia s vysokou hustotou výkonu. Spoločný vývoj bude kombinovať technológiu rotora spoločnosti Mahle s technológiou meniča a riadenia motora spoločnosti Valeo, čím vznikne náprava iBEE s výkonom od 220 do 350 kW (295 až 469 k).
Valveo spolupracuje aj s Renaultom na jeho dizajne motora E7A novej generácie, ktorý je plánovaný na uvedenie na trh v roku 2027. Cieľom spolupráce so spoločnosťou Mahle je aj zlepšenie chladiaceho systému motora pre lepší pomer trvalého a špičkového výkonu s cieľom znížiť celkovú uhlíkovú stopu o viac ako 40 % v porovnaní s tradičnými e-motormi. Predpokladá sa, že prvé testovanie prototypu bude ukončené do konca roka 2024.
Zdroj: newatlas.com.
Zdroj Foto: Mahle
Zobrazit Galériu