Naučte sa vyvíjať Android aplikácie – grafika II
Ak chcete kresliť zložitejšiu grafiku, prípadne grafiku, ktorá sa často aktualizuje, využijete s výhodou kreslenie na Canvas. Objekt Canvas znamená v praxi presne to, čo jeho preklad do slovenčiny – maliarske plátno, ktoré slúži ako podklad na vykresľovanie. Canvas umožňuje vykresľovanie objektov do súradnicového systému.
Kreslenie na plátno (canvas) s následným zobrazením grafiky na obrazovke zariadenia je principiálne možné realizovať dvoma spôsobmi:
využitím existujúceho objektu View – v prípade ak chcete doplniť statické grafické prvky k už existujúcim prvkom prostredníctvom existujúceho plátna
prostredníctvom novo vytvoreného plátna – v prípade dynamického obsahu, ktorý má byť pravidelne menený a prekresľovaný pričom v tom istom vlákne voláme metódu invalidate() a v samostatnom vlákne používame manažment cestou triedy SurfaceView, ktorá sprístupňuje aktuálnu plochu cestou triedy SurfaceHolder (getHolder(), SurfaceHolder.Callback), sprístupnenie plátna v rámci samostatného vlákn ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH