Prečo nie je 60 fps ako 60 fps?
Šesťdesiat obrázkov za sekundu sa považuje za optimálnu snímkovú frekvenciu aj pri dynamických scénach s masívnym bitratom, či už ide o video, animácie, alebo hry, skrátka všetko pohyblivé, čo je výsledkom renderovania. Samozrejme, existujú i výnimky, kde plne postačuje aj pomalší sled obrázkov, či naopak, nestačí ani 60 fps.
Predmetom tohto článku však nie je polemika o dostatočnej či nedostatočnej snímkovej frekvencii, ale to, že papierová hodnota fps (frames per second) je veľmi skresľujúca a s istotou si podľa nej nedokážete predstaviť výsledný vnem, ako bude plynulosť vyhodnocovať vaše zrakové ústrojenstvo.
Možno ste sa už stretli s tým, že monitorujúci program na pozadí (napr. populárny Fraps) vás ubezpečoval, že všetko beží plynulo, no nemohli ste v obraze prehliadnuť drobné trhanie. A nebola to žiadna ilúzia. V týchto momentoch dochádza k oneskoreniu vykresľovania na úrovni jednotlivých obrázkov, ktoré sa pri ojedinelom výskyte po spriemerovaní na takú hrubú hodnotou, ako je ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH