ACER_112024 ACER_112024 ACER_112024

Svetová premiéra nového modelu Tayron: všestranné SUV s až siedmimi sedadlami

Tlačové správy
0
  • Nové SUV pre európsky trh: Tayron je druhým najväčším SUV značky Volkswagen v Európe
  • Všestranné vozidlo: extrémne priestranná zadná časť kabíny a batožinový priestor, päť alebo sedem sedadiel a maximálna povolená hmotnosť prívesu do 2,5 tony
  • Inovatívny pohon plug-in hybrid: Tayron eHybrid so suverénnym výkonom je elektrickým automobilom na každodenné jazdenie s dojazdom vyše 100 km
  • Výstavná premiéra: v Paríži na autosalóne „Mondial de l’Auto“ od 14. do 20. októbra

Nový Tayron je tu! Veľké SUV značky Volkswagen s piatimi a na želanie siedmimi sedadlami je zaradené medzi Tiguan (stredná trieda) a Touareg (vyššia trieda). Jeho čistý a energický dizajn SUV pôsobí autenticky, poskytovaný komfort je najlepší v triede, priestorová ponuka je veľkorysá a kvalita suverénna. Päť pasažierov má pri ceste na dovolenku k dispozícii batožinový priestor so základným objemom 885 litrov. Na výber bude postupne sedem efektívnych pohonných jednotiek. Medzi nimi sú aj dva agregáty plug-in hybrid (eHybrid) novej generácie. Umožňujú elektrický dojazd vyše 100 km a celkový dojazd až do 850 km medzi dvoma tankovaniami. Okrem toho je Tayron s povolenou hmotnosťou prívesu do 2,5 tony elegantným ťažným vozidlom pre prívesy každého druhu. Tayron bol navrhnutý a vyvinutý vo Wolfsburg a tam sa bude aj vyrábať v materskom závode značky Volkswagen. Predpredaj bude na Slovensku spustený v priebehu novembra, predpokladaná základná cena má byť od 39 990 €.

S_1124 T Gaming Advertisement

Thomas Schäfer, CEO značky Volkswagen: „Nový Tayron je pravý Volkswagen. Jeho kvalitu vidno na každom detaile, je pohodlný, praktický a má široké spektrum motorov. Týmto novým SUV ďalej rozšírime našu ponuku v rastúcom segmente. Uzavrieme ním medzeru medzi našim bestsellerom Tiguan a našou vlajkovou loďou – SUV vyššej triedy Touareg. Som presvedčený, že Tayron bude našimi zákazníkmi dobre prijatý“.

Martin Sander, člen predstavenstva VW pre predaj, marketing a popredajné služby: „Nový Tayron kombinuje všetky typické atribúty značky Volkswagen: všestrannosť, komfort a nové technológie. So siedmimi sedadlami na želanie, komfortným interiérom, veľkým batožinovým priestorom a inovatívnymi pohonnými jednotkami je veľké SUV ideálnym spoločníkom rovnako pre rodiny, ako aj pre dobrodruhov. Súčasne modelom Tayron vyjadrujeme jasné posolstvo, že praktické vlastnosti a efektivita sa perfektne dopĺňajú – pre zážitok z jazdy, ktorý zodpovedá našim vysokým nárokom.“

Kai Grünitz, člen predstavenstva VW pre technický vývoj: „Po modeloch Tiguan a Passat aj Tayron profituje z výhod stavebnice MQB evo. Medzi jej rozličnými technickými prvkami nechýba pohon plug-in hybrid novej generácie s elektrickým dojazdom do 100 kilometrov, intuitívne ovládateľný infotainment a najnovšia generácia asistenčných systémov vrátane hlasového asistenta s umelou inteligenciou ChatGPT.“

Druhé najväčšie SUV značky Volkswagen SUV v Európe. Nový Tayron má dĺžku 4 770 mm a rázvor 2 791 mm. Tým je druhým najväčším SUV značky Volkswagen v Európe. Zaraďuje sa medzi Tiguan s dĺžkou 4 539 mm (rázvor: 2 677 mm) a Touareg s dĺžkou 4 902 mm (rázvor: 2 904 mm). Tayron má výšku 1 660 mm a šírku bez vonkajších spätných zrkadiel 1 852 mm.

Sebavedomý vonkajší dizajn. Nový Tayron má autentický dizajn SUV. Predná časť karosérie je zvlášť vysoká, čo dodáva vozidlu sebavedomý vzhľad. Pod modelovanou kapotou sú umiestnené nápadné zdvojené LED svetlomety s horizontálnymi dennými svetlami na hornom okraji, prechádzajúcimi do svietiacej lišty s osvetleným logom v strede. Dve špičkové verzie vybavenia majú svetlomety LED Plus, na želanie Volkswagen montuje adaptívne svetlomety IQ.LIGHT HD Matrix odvodené od svetlometov modelu Touareg. 

Rovnako ako v iných modelových radoch značky Volkswagen sa dizajn predného nárazníka líši podľa verzie vybavenia. Tayron Elegance má na veľkej, trojrozmerne tvarovanej mriežke chladiča chrómové prvky, športovo ladený Tayron R-Line má v nárazníku výraznú kosoštvorcovú mriežku vysoko lesklej čiernej farby. Všetky verzie majú zhodné zvislé otvory na vonkajších stranách nárazníka pre vzduchové zásterky, no v odlišnom farebnom vyhotovení. 

Bočnú siluetu modelu Tayron determinuje dlhá línia strechy, pod ktorou prebieha od predných až po zadné stĺpiky karosérie dekoračná lišta, vizuálne predlžujúca strechu a znižujúca vozidlo, ktorá má vzadu profil pripomínajúci hokejku. Lišta má podľa verzie vybavenia chrómové alebo lesklé čierne vyhotovenie. Na bokoch karosérie sa striedajú konvexné a konkávne plochy, v kombinácii s presnými hranami vytvárajúce nápadné kontúry v siluete. Tieto kontúry spolu s tmavými plastovými obkladmi lemov blatníkov a modelovanými obkladmi spodnej časti dverí vo farbe karosérie dodávajú vozidlu robustný vzhľad. Vo veľkých blatníkoch je priestor pre kolesá do formátu 20 palcov.  

Zadná časť karosérie nového modelu Tayron má typický dizajn SUV značky Volkswagen, no s individuálnym charakterom. Zadné okno zaberá takmer celú šírku karosérie, po bokoch ho lemujú chrómové zakončenia bočnej lišty rámu strechy, vytvárajúce zvislé lamely optimalizujúce prúdenie vzduchu na zadnej časti karosérie. Rovnakú funkciu má aj spojler na hrane strechy nad zadným oknom. Všetky verzie vybavenia majú navzájom prepojené zadné LED svetlá. V hornej časti pásu svetiel prebieha červená svietiaca lišta z LED pod ktorou je v strede červené svietiace logo VW. Dizajn zadného nárazníka sa líši podľa verzie vybavenia, spoločným prvkom je pás odrazového skla po celej šírke.

Mimoriadne priestranný a pohodlný interiér. Interiér nového modelu Tayron charakterizuje čistý a elegantný dizajn, materiály vysokej kvality, veľký priestor pre posádku a batožinu, ako aj digitalizovaný kokpit. Prístrojový panel má horizontálnu architektúru, ktorá sa tiahne po celej šírke. Pred vodičom je digitálny združený prístroj Digital Cockpit Pro s uhlopriečkou 26 cm (10,25 palca), v strede je dotykový displej systému infotainmentu s uhlopriečkou 32 cm (12,9 palca), ktorý má rovnaký formát aj keď je vozidlo vybavené voliteľným navigačným systémom Discover. Špičkový systém infotainmentu Discover Pro Max, ktorý zahŕňa aj head-up displej vodiča, má väčší dotykový displej s uhlopriečkou 38 cm (15 palcov). Na ovládanie klimatizácie slúžia osvetlené dotyková posúvače na spodnom ráme dotykového displeja a pás ovládacích ikon neustále zobrazený v spodnej časti obrazovky. Tayron má štandardne dvojspojkovú prevodovku DSG, ktorá sa ovláda páčkou na pravej strane stĺpiku riadenia. V uvoľnenom priestore na stredovom tuneli je multifunkčný ovládač zážitku z jazdy (na voľbu jazdných profilov, vrátane špecifických profilov pri pohone 4MOTION, ovládanie hlasitosti audiosystému a aktiváciu predprogramovaných nastavení osvetlenia a hudby „Atmospheres“).

Pre vodiča a spolujazdca vpredu sú k dispozícii rozličné verzie sedadiel a poťahových materiálov od štandardných cez športovo-komfortné až po ergonomické ergoActive Plus. Sedadlá môžu byť potiahnuté látkou, mikrovláknom ArtVelours Eco alebo kožou Varenna. Trojmiestne sedadlo v druhom rade sa dá pozdĺžne posúvať, sklon sklopného operadla, deleného v pomere 1/3 ku 2/3 ,sa dá nastavovať. V širšej časti operadla je sklopná lakťová opierka. Ak je Tayron nakonfigurovaný ako sedemmiestny (nie je možné pri pohone plug-in hybrid), sedadlá v druhom rade sa dajú sklopiť dopredu pre pohodlnejšie nastupovanie do zadnej časti kabíny. Dve samostatné sedadlá v treťom rade, vhodné pre osoby menšej telesnej výšky, sa dajú v prípade potreby zaklopiť do podlahy.

Variabilný batožinový priestor má pri päťmiestnej verzii s motormi eTSI, TSI a TDI neobyčajne veľký základný objem 885 litrov. Pri sklopení zadného operadla a naložení po strop sa zväčší až na 2 090 litrov. Tayron eHybrid, ktorý je vždy päťmiestny má základný objem batožinového priestoru 405 litrov a maximálny 1915 litrov. Hodnoty sedemmiestnej verzie sú 345 litrov, resp. 850 litrov pri sklopených sedadlách v treťom rade a maximálne 1 905 litrov.  V batožinovom priestore je štandardne zásuvka 12 V, na želanie môže byť vybavený aj zásuvkou 230 V.

Tayron Life s bohatým sériovým vybavením. Tayron sa bude na nemeckom trhu predávať v troch verziách vybavenia: Life, Elegance a R-Line. Základ modelového radu predstavuje Tayron Life, ktorý už má bohaté sériové vybavenie. Okrem iných prvkov obsahuje napríklad 3-zónovú automatickú klimatizáciu, ambientné osvetlenie s 10 nastaviteľnými farbami, multifunkčný ovládač zážitku z jazdy, systém infotainmentu s možnosťou dodatočnej aktivácie funkcie navigácie a funkciou App-Connect Wireless (pre Apple CarPlay a Android Auto), digitálny prístrojový panel, LED svetlomety s automatickým ovládaním (Light Assist), osvetlené logo  Volkswagen vpredu a vzadu, slnečné rolety v zadných dverách, ako aj 17-palcové disky kolies z ľahkej zliatiny. Spektrum štandardných asistenčných systémov zahŕňa adaptívny tempomat (ACC), systém Front Assist s rozpoznávaním chodcov a cyklistov doplnený asistentom pre bezpečné odbočovanie vľavo, asistenčné systémy Side Assist, Lane Assist a Park Assist Plus, cúvaciu kameru a systém rozpoznávania dopravných značiek. Štandardným prvkom je aj nový výstražný systém pre vystupovanie, ktorý akusticky a vizuálne upozorňuje pri otváraní dverí na vozidlá približujúce sa zozadu a dočasne blokuje zámok dverí.

Dve špičkové verzie Tayron Elegance a R-Line. Nad verziou Life sú dve špičkové verzie Elegance a R-Line, ktoré sú rovnocenné z hľadiska vybavenia, no majú odlišný charakter. Ušľachtilý Tayron Elegance má v interiéri obklady z pravého dreva s otvorenými pórmi, akustické izolačné vrstevné sklo v bočných oknách, elektricky ovládané dvere batožinového priestoru, systém Park Assist Pro s pamäťou a funkciou ovládania parkovania na diaľku, sedadlá potiahnuté mikrovláknom ArtVelours Eco, systém odomykania a štartovania bez kľúča a 18-palcové disky kolies z ľahkej zliatiny. Športovo ladený Tayron R-Line má športovo-komfortné predné sedadlá s integrovanými opierkami hlavy, sedadlá, dvere a prístrojovú dosku potiahnuté materiálom ArtVelours Eco, dekoračné obklady v hliníkovom vyhotovení, individuálne nárazníky v dizajne R-Line a 19-palcové disky kolies z ľahkej zliatiny. Okrem toho majú verzie Elegance a R-Line svetlomety LED Plus (s dynamickými zákrutovými svetlami), programovateľné 3D LED zadné svetlá a ambientné osvetlenie s 30 nastaviteľnými farbami, vrátane osvetlených dekoračných obkladov.

Nové pakety pre jednoduchšiu konfiguráciu. Volkswagen pre veľké SUV navrhol tri nové komplety vybavenia. Paket Light pre Tayron Life obsahuje vonkajšie a vnútorné osvetľovacie systémy z vyšších verzií vybavenia, vrátane svetlometov LED Plus. Paket Family, dostupný pre všetky verzie, obsahuje elektricky ovládanú detskú poistku v zadných dverách, zásuvku 230 V batožinovom priestore a fixačnú súpravu na batožinu. Paket Black Style je vyhradený pre Tayron R-Line a obsahuje plastové obklady karosérie, strešný nosič a 19-palcové disky z ľahkej zliatiny lesklej čiernej farby, modifikovaný predný nárazník R-Line a dekoračné obklady v interiéri vo vyhotovení tmavého chrómu. Podľa verzie vybavenia sa Tayron dá individualizovať aj kompletmi (paketmi) Leather, Design, Comfort, HD Light, ako aj dvoma paketmi Infotainment, Winter a Assist. Tieto komplety obsahujú tematicky združené prvky vybavenia. Napríklad Comfort (štandardne pri verzii Elegance) obsahuje elektricky ovládané dvere batožinového priestoru s funkciou Easy Open & Close (senzor pod zadným nárazníkom), systém odomykania a štartovania bez kľúča a systém Park Assist Pro.

Technické lahôdky – svetlomety IQ.LIGHT HD Matrix a podvozok DCC Pro. Ponuka príplatkového vybavenia pre Tayron obsahuje rozličné inovatívne systémy ako nové adaptívne tlmiče pruženia DCC Pro s dvoma regulačnými ventilmi a svetlomety IQ.LIGHT HD Matrix s interaktívnymi osvetľovacími funkciami. K dispozícii je aj veľké výklopné a posuvné panoramatické strešné okno, ozvučovací systém Harman/Kardon s celkovým výkonom 700 W a kožené sedadlá ergoActive Plus s elektrickým nastavovaním, masážnou funkciou a ventiláciou. Zákazníci si môžu objednať aj asistenčný systém Travel Assist, zabezpečujúci automatické vedenie vozidla v pozdĺžnom i priečnom smere v celom rozsahu rýchlosti a na vybraných trhoch aj nový hlasový asistent IDA s integráciou umelej inteligencie ChatGPT

Sedem efektívnych motorov – eHybrid, eTSI, TSI a TDI. Volkswagen bude ponúkať nový Tayron s dvoma agregátmi plug-in hybrid (eHybrid), s pohonom  mild hybrid (eTSI), dvoma benzínovými motormi (TSI) a dvoma naftovými motormi (TDI). Všetky motory sú prepĺňané turbodúchadlom a majú priame vstrekovanie paliva. Výkonové spektrum siaha od 110 kW (150 k) do 200 kW (272 k). Dva motory TSI a najvýkonnejší motor TDI sa kombinujú so systémom pohonu všetkých kolies 4MOTION, všetky ostatné verzie majú poháňané predné kolesá. Všetky verzie majú štandardne dvojspojkovú prevodovku DSG.

eHybrid – elektromobil a SUV s benzínovým motorom v jednom. Dva modely plug-in hybrid predstavujú zvlášť inovatívny systém pohonu pretože umožňujú každodennú jazdu s elektrickým pohonom, čím dočasne premieňajú Tayron na elektrický automobil. Súčasne poskytujú dlhý celkový dojazd 850 km a priaznivú spotrebu paliva. Základný agregát eHybrid kombinuje štvorvalcový turbodúchadlom prepĺňaný benzínový motor 1.5 TSI a elektromotor pre systémový výkon 150 kW (204 k). Špičkový hybridný pohon dosahuje systémový výkon 200 kW (272 k). Vďaka batérii s kapacitou 19,7 kWh (netto) majú obidva modely Tayron eHybrid elektrický dojazd vyše 100 km (prognóza). Batéria sa dá nabíjať z wallboxu alebo verejnej stanice so striedavým prúdom výkonom do 11 kW alebo jednosmerným prúdom výkonom do 50 kW na rýchlonabíjacích staniciach.

eTSI – s využitím kinetickej energie. Základným benzínovým motorom pre Tayron je agregát high-tech mild hybrid (eTSI) s výkonom 110 kW (150 k) vybavený 48-voltovým štartovacím generátorom pripojeným drážkovaným remeňom a systémom vypínania valcov pri čiastočnom zaťažení ACTplus. Pri spomaľovaní a brzdení štartovací generátor funguje ako alternátor, rekuperuje kinetickú energiu a elektrickou energiou dobíja osobitnú lítiovo-iónovú akumulátorovú batériu s napätím 48 V. Takto získaná energia sa využíva napríklad pri zrýchľovaní, kedy štartovací generátor funguje ako elektromotor a svojim krútiacim momentom podporuje turbodúchadlom prepĺňaný benzínový motor pre zníženie spotreby paliva. Pri spomaľovaní a jazde z kopca sa môže spaľovací motor vypnúť aj počas jazdy aby sa ušetrilo palivo. Vtedy batéria 48 V zásobuje všetky elektrické systémy vozidla energiou cez menič napätia.

TSI a TDI – efektívne motory s objemom 2,0 litra. Turbodúchadlom prepĺňané benzínové motory (TSI evo4) a turbodúchadlom prepĺňané naftové motory (TDI evo2) – štvorvalce Volkswagen s objemom 2,0 litra najnovšej generácie – hrajú dôležitú rolu v portfóliu pohonných jednotiek modelu Tayron. Zvlášť ekonomický je motor 2.0 TDI a výkonom 110 kW (150 k) a pohonom predných kolies. Aj motor 2.0 TDI s vyšším výkonom 142 kW (193 k) je veľmi úsporný a štandardne sa kombinuje s pohonom všetkých kolies 4MOTION. S pohonom všetkých kolies sa štandardne montujú aj obidva benzínové motory 2.0 TSI   s výkonom 150 kW (204 k) a 195 kW (265 k). Všetky modely Tayron 4MOTION vybavené originálnym ťažným zariadením môžu ťahať príves s hmotnosťou do 2 500 kg (brzdený, pri stúpaní do 12 percent).

Štyri motorizácie pri spustení predpredaja. Pri spustení predpredaja budú k dispozícii štyri motory. Základnú motorizáciu predstavuje štvorvalec 1.5 eTSI s výkonom 110 kW (150 k) pre verziu vybavenia „Life“. Okrem toho budú na výber obidva agregáty eHybrid a motor 2.0 TDI s výkonom 142 kW (193 k). Ďalšie motory pribudnú v priebehu roka 2025.

Zobrazit Galériu

Volkswagen

Všetky autorove články

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať