ITPro 30.06.2016 0 Programujeme pre Android /13. časť V tejto časti seriálu budeme pokračovať v procese vývoja vzorovej aplikácie db_sync. Zameriame sa na prácu so súbormi. V prvom rade uvedieme základné fakty týkajúce sa súborových systémov (file systems), ktoré dokáže využiť OS Android. Následne v str ...
ITPro 30.06.2016 0 Vývoj pre Android – Animácia / 12. časť Späť na úvod >> Späť na seriál Animácia umožňuje meniť grafický objekt, konkrétne parametre vykresľovania, napríklad veľkosť, farbu, priehľadnosť, umiestnenie, orientáciu a podobne. Zmeny sa vykonávajú dynamicky, postupne v závislosti od času. ...
ITPro 30.06.2016 0 Programujeme pre Android /12. časť V tejto časti seriálu opíšeme nové bloky programového kódu aplikácie db_sync, pomocou ktorých sme ukončili implementáciu všetkých častí CRUD (Create Read Update Delete), teda skupiny príkazov umožňujúcich manipuláciu s údajmi uloženými v tabuľkách da ...
ITPro 30.06.2016 0 Vývoj pre Android – Grafika / 11. časť Späť na úvod >> Späť na seriál Grafika je jeden z najdôležitejších dizajnových aj výrazových prostriedkov mobilných aplikácií. Moderné zariadenia využívajúce platformu Android disponujú výkonnými procesormi, hardvérovo akcelerovanou grafikou a ...
ITPro 30.06.2016 0 Programujeme pre Android /11. časť Po dvoch teoretických častiach seriálu, v ktorých sme sa venovali prepojeniu androidovej databázy SQLite s databázou MySQL, sa dostávame k časti, v ktorej teoretické poznatky „pretavíme" do praxe. Prílohou tejto časti seriálu je prvá verzia vzorovej ...
ITPro 30.06.2016 0 Vývoj pre Android – Databázová aplikácia SQLITE / 10. časť Späť na úvod >> Späť na seriál V predchádzajúcej časti sme ukázali vytvorenie databázovej vrstvy androidovej aplikácie využívajúcej internú databázu SQLite. V tejto časti doplníme databázovú aplikáciu o používateľské rozhranie. Na úvod stručn ...
ITPro 30.06.2016 0 Programujeme pre Android /10. časť Vtejto časti seriálu opíšeme sled činností, ktorých vykonaním implementujeme synchronizáciu údajov uložených vinternej databáze SQLite (zariadenie s Androidom) súdajmi uloženými v externej databáze MySQL (W/LAMP webový server). Vpodstate ide opodobn ...
ITPro 30.06.2016 0 Vývoj pre Android – Využitie lokálnej databázy SQLITE / 9. časť Späť na úvod >> Späť na seriál Väčšina aplikácií potrebuje niekam ukladať rôzne údaje. Jedna z možností je interná databáza SQLite, ktorá je súčasťou operačného systému Android. Je to malá, ale výkonná klientska relačná databáza, pretože údaje ...
ITPro 30.06.2016 0 Programujeme pre Android /9. časť Táto časť seriálu bude tvoriť teoretický úvod k pomerne rozsiahlemu bloku, vktorom sa budeme venovať interakcii medzi aplikáciami písanými pre Android aúdajmi uloženými aspravovanými databázou MySQL. Napriek tomu, že Android dokáže pristupovať ktakto ...
ITPro 29.06.2016 0 Programujeme pre Android / 8.časť Úlohou tejto časti seriálu je opísať zmeny vykonané v našej vzorovej aplikácii, týkajúce sa jej novej funkcionality, a ozrejmiť dotknuté oblasti súvisiacej teórie. Medzi najnovšou (v.3) a predošlou (v.2) verziou aplikácie planovac sú dva funkčné rozd ...
ITPro 29.06.2016 0 Programujeme pre Android /7.časť V tejto časti seriálu sa zameriame na implementáciu tzv. poskytovateľov, resp. vyhodnocovačov obsahu (content providers, resolvers) a takisto komponentov (tried), ktoré s nimi určitým spôsobom súvisia. Pretože používanie výrazov poskytovateľ, resp. v ...
ITPro 29.06.2016 0 Vývoj pre Android – Práca s údajmi vo formátoch XML a JSON / 8. časť Späť na úvod >> Späť na seriál V zadaní na vytvorenie mobilnej aplikácie, ktorá sa pripája na externý zdroj údajov, dostanete adresu servera alebo webovej služby, ktorá poskytuje údaje. V praxi to znamená, že sa budete musieť prispôsobiť a apl ...
Ako na to 29.06.2016 0 Vývoj pre Android – Fragmenty: spoločná aplikácia pre telefón aj tablet / 7. časť Späť na úvod >> Späť na seriál S príchodom tabletov sa začala pre vývojárov dilema. Keby ste aplikáciu určenú pre telefóny spustili na veľkom displeji tabletu, väčšina obrazovky by bola nevyužitá. Opačne, keby sme aplikáciu navrhli primárne pr ...
Ako na to 29.06.2016 0 Programujeme pre Android /6.časť Po úvodných článkoch venovaných teórii sa dostávame k zaujímavejšej praktickej časti. K článku prvýkrát prikladáme zdrojový kód vzorovej aplikácie. Pri jeho opise sa nebudeme venovať detailom, to by ďaleko presiahlo rozsah tohto seriálu. Ako sme však ...
Ako na to 29.06.2016 0 Programujeme pre Android /5.časť Napriek tomu, že hlavnou náplňou tohto seriálu je programovanie, ktorého výsledkom majú byť spustiteľné aplikácie, stále sa mu nemôžeme naplno venovať. Špecifická štruktúra aplikácií určených pre OS Android nám nedovoľuje začať programovať bez vysvet ...
Ako na to 29.06.2016 0 Programujeme pre Android /4.časť Po stručnom úvode je čas na ešte stručnejšie predstavenie základných stavebných prvkov aplikácií písaných pre OS Android. Začneme opisom súborovej štruktúry a možností rozmiestnenia (layouts) grafických prvkov (widgets). Poznámka: Vývoj budeme reali ...
Ako na to 29.06.2016 0 Programujeme pre Android /3.časť Skôr ako začneme písať prvé riadky programového kódu, musíme sa oboznámiť s niekoľkými principiálnymi rozdielmi medzi programovacími jazykmi C++ a Java. Je trúfalé tieto rozdiely sumarizovať v rámci jediného článku, ale z dôvodu zamerania sa na progr ...