Audi A4 Allroad 2.0 TDI: Elegantný kombík do terénu
Offroadovo ladenú verziu modelu A4 Avant predstavilo Audi minulý rok na autosalóne v Detroite. Kombík do ľahkého terénu bol prekvapujúco úspešnou kombináciou už v predchádzajúcej generácii z roku 2009 a dobre to má našliapnuté aj jeho nasledovník. Charakteristiky zostávajú rovnaké - zvýšený podvozok, pohon Quattro a dizajnovo výrazné ochranné prvky na ochranu karosérie pri pohybe v teréne.
Od klasického kombi A4 Avant rozpoznáte Allroad najmä vďaka plastovým prvkom na karosérii, ktoré lemujú výrezy na kolesá v blatníkoch a prahy. Z vizuálnej stránky upútajú aj vertikálne lamely prednej masky, agresívnejší tvar nárazníkov a ostrý tvar svetlometov.
Dizajn interiéru je kombináciou účelnosti a komfortu, predné sedadlá vďaka vysokým bočniciam výborne udržia vodiča na mieste pri prejazde zákrutami. Jazdné vlastnosti si môžete upraviť prostredníctvom systému Audi drive select. Okrem známych režimov comfort, auto, dynamic, efficiency a individual je na jazdu mimo spevnených ciest k dispozícii režim off-road. Vďaka pohonu všetkých kolies sa tak môžete aj kombíkom vybrať na výlety do ľahšieho terénu. Umožňuje to aj väčšia svetlá výška, ktorá sa zdvihla v porovnaní s bežným Avantom o 34 milimetrov. Viac ako dva centimetre z toho si pripísal podvozok, zvyšok má na svedomí väčší priemer kolies. Za príplatok sa dá objednať ako novinka aj podvozok s adaptívnymi tlmičmi. A do terénu si môžete zobrať aj príves, A4 Allroad Quattro potiahne náklad s hmotnosťou 2100 kilogramov pri osempercentnom stúpaní. Na kemping ako stvorené.
Základná výbava nie je veľmi široká, ale pokiaľ to peňaženka dovolí, doplniť si môžete viaceré pokrokové asistenčné systémy, ako je napr. asistent na jazdu v dopravnej zápche, ktorý pri rýchlosti do 65 km/h preberie kontrolu zrýchlenia, spomalenia aj smerového riadenia vozidla, či headup displej. Alebo z oblasti komfortu bezdotykové otváranie veka batožinového priestoru. K ďalším novinkám patrí prediktívny asistent efektívnej jazdy, parkovací asistent, systém na sledovanie vozidiel prichádzajúcich zo strán pri cúvaní - asistent priečnej dopravy, asistent pri vystupovaní, asistent na vyhýbanie sa pred prekážkou, asistenčný systém na odbočovanie a systémy Audi pre sense.
Pre motor 2.0 TDI ponúka Audi novú automatickú prevodovku S tronic. Medzi jej najdôležitejšie inovácie patria zníženie trenia, nižšia hmotnosť, účinnejšie zásobovanie olejom a kyvadlové vyvažovanie na dvojhmotovom zotrvačníku, vďaka ktorým dosahuje motor veľmi nízke voľnobežné otáčky. Radenie prevodových stupňov sa realizuje rýchlo v priebehu stotín sekundy a takmer bez straty krútiaceho momentu. Hnacia sila prúdi od hnacieho hriadeľa cez čelné súkolie k diferenciálu prednej nápravy alebo k diferenciálom oboch náprav.
Trojramenný multifunkčný športový kožený volant s vyhrievaným vencom výborne sadne do rúk, všetky ovládacie prvky sú logicky usporiadané a ľahko dostupné. Radosť ho držať v rukách. Veľmi sa nám páčil aj 12,3-palcový virtuálny prístrojový panel Audi virtual cockpit. Kvalita obrazu bola aj vďaka vysokému kontrastu výborná, grafika a význam informačných prvkov na „budíkoch“ je logická, jasná a prehľadná. K dispozícii je možnosť zobraziť na paneli medzi otáčkomerom a tachometrom aj doplnkové informácie, napr. mapu navigácie, pričom v prípade potreby je možnosť zmenšiť ich rozmery a dať viac priestoru navigačnej mape.
Služby Audi connect umožňujú prostredníctvom siete LTE nahlásiť poruchu, diaľkovo ovládať a kontrolovať stav systémov a vozidla prostredníctvom smartfónu a, samozrejme, streamovať hudbu. Audi phone box spája mobilný telefón s externou anténou vozidla a prostredníctvom štandardu Qi induktívne nabíja mobilný telefón.
Ocenili sme rýchlosť a jednoduchosť pripájania mobilného telefónu a funkcie obslužnej aplikácie, ktorá umožňuje prečítať si SMS-ky aj e-maily v mobile a v prípade potreby na ne odpovedať. Správy sa zobrazujú iba v čisto textovom režime, čo však na rýchle pochopenie obsahu je lepšie ako plne grafický formát e-mailov. Stredový 8,3" displej sa dá ovládať dotykom alebo výrazným otočným tlačidlom, ktoré je však umiestnené za riadiacou pákou automatickej prevodovky, čo z hľadiska dosahu nie každému bude vyhovovať. Takisto sa nám zdá, že by takémuto autu viac svedčalo hladké zabudovanie stredového displeja do palubnej dosky, aby nevystupoval nad povrch ako samostatne primontovaný tablet. Ale možno to má svoj funkčný význam.
Audi A4 Allroad 2.0 TDI nie je auto určené do ťažkého terénu, ale po poľnej ceste bez problémov a otrasov preletíte hoci aj osemdesiatkou a ani si to nevšimnete. No aj v mestskom prostredí vďaka mierne agresívnemu dizajnu a čistým líniám vzbudzuje záujem. Pri tankovaní na pumpe sme sa stretli so Sajfom z Funradia a na záver krátkeho „pokecu“ o novom Allroade bol z toho uznanlivý palec hore...
Parametre :
- A4 Allroad 2,0 TDI quattro STR, 190 k/ 140 KW, automatická prevodovka
- Kombinovaná spotreba: 5,1 – 5,5 l/100 km
- Kombinované emisie CO2: 137 – 146 g/km
- Základná cena 47 010 EUR, cena testovaneho modelu 60 053 EUR
PLUSY, MÍNUSY:
+ Zaujímavá kombinácia mestského kombi a auta do terénu, výborný multifunkčný športový volant, virtuálny prístrojový panel
- Jednoduchšia základná výbava
» Martin Drobný
Zobrazit Galériu