Covid otestoval elektronické služby štátu – pri očkovaní zlyhali, pri školstve nastal progres
Len s veľkými problémami zvládal štát veľký nával požiadaviek na funkčnosť aplikácií reagujúcich na pandemickú situáciu. Vývoj, nasadzovanie a fixovanie ich nedostatkov bol tak jedným z hlavných výziev, ktoré ovplyvňovali informatizáciu verejnej správy na Slovensku za posledný rok. Pozitívom je menšia závislosť vývoja IT systémov od veľkých dodávateľov. Zhodli sa na tom niektorí spíkri ITAPA Digital Talku v online verejnej diskusii na tému Progres v informatizácii na Slovensku.
Posledný rok výrazne poznačila pandémia koronavírusu. Základným problémom pri údajoch a štatistikách počas pandémie bolo podľa Jána Bučkuliaka, poradcu predsedu vlády SR pre digitalizáciu, že neexistoval biznis vlastník pandemických dát. „Časť údajov sme mali z NCZI, časť z Úradu verejného zdravotníctva a časť bola priamo na ministerstve zdravotníctva.“
Najväčším problémom však bolo, keď úplne zlyhal systém na objednávanie očkovania.
„Očkovací systém zlyhal už počas jeho analytickej časti hneď na začiatku,” ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH