S_1124_Gaming Advertisement S_1124_Gaming Advertisement S_1124_Gaming Advertisement

Renault Scenic E-Tech / Rodinný švihák

0

Renault svojich zákazníkov necháva v prípade elektrických modelov čakať, ale to čakanie väčšinou stojí za to. Novú generáciu elektromobilov tejto značky začal Megane, ktorý sa naozaj vydaril, no pre rodiny s väčšími nárokmi bol trocha malý. Teraz prichádza jeho väčší braček Renault Scenic E-Tech, všestranné SUV, ktoré kombinuje pôsobivý dojazd, pokročilé technológie a priestrannosť, a to všetko za relatívne dobrú cenu. Nový Scenic vstupuje na vysoko konkurenčný trh elektrických SUV a napriek tomu, že má v rukáve viacero benefitov, otázkou je, či to bude stačiť. O konkurenciu v tejto kategórii totiž nie je núdza a nový Scenic sa bude o priaznivcov uchádzať medzi modelmi ako Hyundai Ioniq 5, Škoda Enyaq, Toyota bZ4X, Nissan Ariya alebo Tesla Model Y.

S_1124 T Flexcam Advertisement

Renault Scenic E-Tech je čistý elektromobil. Výrobca, žiaľ, veľmi mätúco používa označenie E-Tech pre všetky elektrifikované modely od hybridov cez plug-in hybridy až po elektromobily. My sme testovali novinku v najvyššej výbave Iconic s dvojfarebným lakovaním bielej s čiernou strechou a striebornými doplnkami. Dizajn je rozhodne prvé, čím dokáže nový Scenic E-Tech zaujať. Veľmi pekná predná maska s veľkým znakom výrobcu v strede a virtuálnou mriežkou s kosoštvorcovými útvarmi, ktoré sa do krajov akoby rozplývali, je po bokoch doplnená štylizovaným denným svietením a LED reflektormi. Tie majú automatické prepínanie, ale už nie matrixovú funkciu. Kompletnú LED techniku využívajú aj zadné skupinové svetlá. Karoséria je tvarovaná veľmi dynamicky a vďaka dvojfarebnému lakovaniu auto opticky znižuje. Disky kolies majú zaujímavý dizajn, ktorý však pôsobí aj na zníženie odporu vzduchu. Odomykanie vozidla je bezkontaktné, stačí sa s elektronickým kľúčom k nemu priblížiť a okamžite sa vysunú kľučky.


Ako doplnok možno dokúpiť praktický organizér na sedadlo

Interiér modelu Scenic je moderný a priestranný, pričom sa zameriava na udržateľné materiály a technologickú vyspelosť. Dominuje mu veľký 12-palcový centrálny displej orientovaný na výšku a 12,3-palcový digitálny kokpit. Vozidlo využíva operačný systém Android Automotive, ktorý je plne integrovaný, a tak na mape môžete vidieť aj údaje o stave batérie a pri plánovaní trasy v navigácii ponúka aj nabíjacie stanice. Výhodou systému je množstvo dostupných aplikácií vrátane Google Maps, Spotify a ďalších, ako aj jednoduché ovládanie. Vzhľadom na to, že Google Maps aj streamovacie služby sú integrované priamo v systéme, odpadá potreba používať Android Auto alebo Apple CarPlay. V kabíne je dostatok miesta pre predných aj zadných pasažierov. Škoda len nešťastne umiestneného výbežku v strede predného panela s bezdrôtovým nabíjaním smartfónu. Jeho konzola je umiestnená presne vo výške, kde sa o ňu budete opierať kolenom. Jediným riešením bolo posunúť sedadlo o dosť dozadu. Našťastie v pomerne veľkom rozsahu možno vysunúť aj volant, takže to šlo, bolo to však na úkor miesta na zadných sedadlách. Rovnako to platí aj o mieste spolujazdca. Je to jediná výčitka k inak výborne spracovanému interiéru s množstvom odkladacích priestorov. Pochvalu si zaslúži rad mechanických tlačidiel ovládania klimatizácie pod displejom. Pod volantom je to zas, naopak, trochu „prepáčkované“, pričom na pravej strane nájdete rovno tri páčky. Vrchná je na radenie jazdných režimov, stredná ovláda stierače a spodná multimédiá. Na ľavej strane je ešte páčka ovládania svetiel a po oboch stranách pod vencom volantu pádla na ručné ovládanie rekuperácie. Grafika prístrojového panela je moderná, možno prepínať viacero režimov zobrazenia. Na ľavej strane palubnej dosky je ešte kúzelné tlačidlo, ktorého dvojitým stlačením umlčíte otravné upozornenia na rýchlosť. Na ľavej strane volantu je ovládanie adaptívneho tempomatu s dedikovaným tlačidlom na preberanie rýchlostí podľa značiek a databázy. Preberané rýchlosti nemožno trvale korigovať, ale rýchlomer je pomerne presný, takže to ani nie je potrebné. Vo výbave je 360° kamerový systém, ktorý účinne pomáha pri parkovaní. Je tu aj aktívny parkovací asistent, ten je tu však trocha zabudnutý z minulosti. Ovláda iba točenie volantom, pričom smer pohybu a rýchlosť musíte ovládať sami. To by tak veľmi neprekážalo, ale zo šiestich pokusov v štyroch prípadoch zaparkoval nesprávne. Buď bolo auto nakrivo, alebo príliš blízko k susedovi, a to aj v prípade, že na druhej strane bolo parkovacie miesto bez auta. Takže áno, ale potreboval by doladiť. K dispozícii sme mali aj príplatkovú sklenenú panoramatickú strechu Solarbay. Tá je veľmi zaujímavá tým, že používa elektrochromatickú tieniacu vrstvu, ktorú však možno aktivovať po jednotlivých segmentoch, a to spredu alebo zozadu. Môžete si tak zatieniť iba časť interiéru.

Ak hľadáte športový zážitok z jazdy alebo dych vyrážajúci výkon, tu nie ste na správnej adrese. Scenic stavia na pohodlí a výhodnej cene, čo z neho robí atraktívnu voľbu pre rodiny, ktoré hľadajú elektrické SUV. Vozidlo má tromfy v rukáve, pokiaľ ide o elektrický dojazd. V testovanej konfigurácii s batériou s kapacitou 92 kWh, z ktorej sa využíva 87 kWh, poskytuje dojazd podľa WLTP až 610 kilometrov. My sme v kombinovanej prevádzke dosiahli 505 km s využívaním kúrenia, takže v lepších podmienkach a po okreskách je deklarovaný dojazd dosiahnuteľný. Vozidlo využíva predný náhon. Motor má výkon 160 kW a krútiaci moment 300 Nm. Vďaka tomu dosahuje zrýchlenie z 0 na 100 km za 7,9 s a maximálnu rýchlosť 170 km/h. To nie sú žiadne hviezdne hodnoty, ale na pohodlné rodinné jazdenie to bohato postačuje. Batériu možno nabíjať DC nabíjaním s výkonom 150 kW alebo štandardne dodávanou AC nabíjačkou s výkonom 22 kW.


Panoramatická strecha má unikátNe elektrochromatické sklo, ktorým možno regulovať zatemnenie spredu alebo zozadu

Vzhľadom na predný náhon treba pri jazdení počítať s nedotáčavosťou, ktorú umocňujú použité letné pneumatiky s nízkym valivým odporom. Na klzkej ceste je preto namieste opatrnosť, hlavne v zákrutách. Podvozok má vynikajúce pruženie, ktoré doslova žehlí všetky nerovnosti na ceste, až máte pocit, akoby bol podvozok vzduchový. Jazda je tak veľmi pohodlná. Predné LED reflektory sú parabolického typu bez nadstavbových funkcií a svietia skôr priemerne. Prepínacia automatika diaľkových svetiel pracuje spoľahlivo a rýchlo. Rozjazdy vozidla sú plynulé, pri prudšom zošliapnutí plynu však má tendenciu hrabať. Práca asistenčných systémov je veľmi dobrá a udržiavanie v jazdnom pruhu pracuje korektne. Scenic vcelku plní to, čo sľubuje. Má nízku spotrebu, poskytuje nadštandardný priestor pre cestujúcich, pohodlnú jazdu a relatívne prijateľná je aj cena, teda vzhľadom na konkurenciu.

TESTY:

  • Spotreba v teste (kWh/100 km) 16,8 - 17,5 - 18,3
  • Dojazd v teste (km) 517 - 475
  • Výkon AC nabíjania na 22 kW 3f nabíjačke (kW) 22
  • Max. výkon DC nabíjania UFC nabíjačka 350 kW (kW) 149
  • Čas nabíjania 10-80 % (min) 39

Technické údaje:

Renault Scenic E-Tech: 100 % elektrický, 220 k long range, maximálny výkon: 160 kW, maximálny krútiaci moment: 300 Nm, pohon: predný, nabíjanie striedavým prúdom (AC): 22 kW, nabíjanie jednosmerným prúdom (DC): 150 kW, dojazd podľa WLTP: 625 km, spotreba elektrickej energie: 17,3 – 17,4 kWh/100 km, maximálna rýchlosť: 170 km/h, zrýchlenie 0 – 100 km/h: 7,9 s, pohotovostná hmotnosť: 1872 kg

PLUSY, MÍNUSY:

+ Výborný podvozok, priestranná kabína, bohatá technologická výbava, nízka spotreba, dojazd
- Riešenie strednej konzoly v kabíne, pomalšie DC nabíjanie

Cena modelu od (s DPH): 49 700 EUR
Testované vozidlo (s DPH): 53 950 EUR

 

Zobrazit Galériu

René Hubinský

Všetky autorove články

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať