ITPro 29.06.2016 0 Programujeme pre Android / 8.časť Úlohou tejto časti seriálu je opísať zmeny vykonané v našej vzorovej aplikácii, týkajúce sa jej novej funkcionality, a ozrejmiť dotknuté oblasti súvisiacej teórie. Medzi najnovšou (v.3) a predošlou (v.2) verziou aplikácie planovac sú dva funkčné rozd ...
ITPro 29.06.2016 0 Programujeme pre Android /7.časť V tejto časti seriálu sa zameriame na implementáciu tzv. poskytovateľov, resp. vyhodnocovačov obsahu (content providers, resolvers) a takisto komponentov (tried), ktoré s nimi určitým spôsobom súvisia. Pretože používanie výrazov poskytovateľ, resp. v ...
Ako na to 29.06.2016 0 Vývoj pre Android – Fragmenty: spoločná aplikácia pre telefón aj tablet / 7. časť Späť na úvod >> Späť na seriál S príchodom tabletov sa začala pre vývojárov dilema. Keby ste aplikáciu určenú pre telefóny spustili na veľkom displeji tabletu, väčšina obrazovky by bola nevyužitá. Opačne, keby sme aplikáciu navrhli primárne pr ...
Ako na to 29.06.2016 0 Programujeme pre Android /6.časť Po úvodných článkoch venovaných teórii sa dostávame k zaujímavejšej praktickej časti. K článku prvýkrát prikladáme zdrojový kód vzorovej aplikácie. Pri jeho opise sa nebudeme venovať detailom, to by ďaleko presiahlo rozsah tohto seriálu. Ako sme však ...
Ako na to 29.06.2016 0 Programujeme pre Android /5.časť Napriek tomu, že hlavnou náplňou tohto seriálu je programovanie, ktorého výsledkom majú byť spustiteľné aplikácie, stále sa mu nemôžeme naplno venovať. Špecifická štruktúra aplikácií určených pre OS Android nám nedovoľuje začať programovať bez vysvet ...
Ako na to 29.06.2016 0 Programujeme pre Android /4.časť Po stručnom úvode je čas na ešte stručnejšie predstavenie základných stavebných prvkov aplikácií písaných pre OS Android. Začneme opisom súborovej štruktúry a možností rozmiestnenia (layouts) grafických prvkov (widgets). Poznámka: Vývoj budeme reali ...
Ako na to 29.06.2016 0 Programujeme pre Android /3.časť Skôr ako začneme písať prvé riadky programového kódu, musíme sa oboznámiť s niekoľkými principiálnymi rozdielmi medzi programovacími jazykmi C++ a Java. Je trúfalé tieto rozdiely sumarizovať v rámci jediného článku, ale z dôvodu zamerania sa na progr ...
Ako na to 29.06.2016 0 Programujeme pre Android /2.časť Meškanie tohto seriálu voči dátumu vydania Android 1.0 SDK (Software Development Kit) je viac ako 5 rokov. Z dôvodu zníženia tohto časového sklzu musíme postupovať rýchlo čo bude badateľné najmä v prvých článkoch. Aby sme však dali šancu aj začiatočn ...
Ako na to 29.06.2016 0 Programujeme pre Android /1.časť Pri sledovaní našich starších seriálov o Linuxe a OpenGL ste si určite všimli, že nami zadané úlohy sme riešili v rámci OS Linux. No a práve linuxové jadro (kernel) je základom OS Android. Na prípravu našich vzorových aplikácií sme používali programo ...
Ako na to 29.06.2016 0 Seriál: Programujeme pre Windows Úvod >> Digiškola >> Poradňa >> Aplikácie >> Technológie a trendy >> Bezpečnosť >> Ako na to >> Programovanie >> Informačné technológie >> Počítačová grafika >> Foto a video >> Webdiza ...
Ako na to 29.06.2016 0 Seriál: Programujeme pre Android Úvod >> Digiškola >> Poradňa >> Aplikácie >> Technológie a trendy >> Bezpečnosť >> Ako na to >> Programovanie >> Informačné technológie >> Počítačová grafika >> Foto a video >> Webdiza ...
Ako na to 28.06.2016 0 ARDUINO – Interaktívna komunikácia Arduina s počítačom /6.časť Späť na úvod >> Späť na programovanie >> Späť na seriál V predošlej časti sme vysvetlili, ako Arduino prijíma znaky z počítača a ako ich odosiela späť. Zároveň sme objasnili, čo je to premenná, aké má vlastnosti, a venovali sme sa podmie ...
Ako na to 28.06.2016 0 ARDUINO - programujeme mikrokontroléry /1.časť Späť na úvod >> Späť na programovanie >> Späť na seriál Naučme sa programovať mikrokontroléry Atmel ľahko a jednoducho Tento seriál vznikol na základe skúseností a informácií o rýchlo rastúcej potrebe znalostí programovania jednočipovýc ...
Ako na to 28.06.2016 0 Seriál: ARDUINO Úvod >> Digiškola >> Poradňa >> Aplikácie >> Technológie a trendy >> Bezpečnosť >> Ako na to >> Programovanie >> Informačné technológie >> Počítačová grafika >> Foto a video >> Webdiza ...
Ako na to 27.06.2016 0 Programujeme v Jave /11.časť Späť na úvod >> Späť na programovanie >> Späť na seriál Použitie pop-up menu a udalostí vstupu, desktopové aplikácie V tejto časti seriálu o programovaní v Jave sa najprv vrátime k predchádzajúcemu pokračovaniu, kde som sľúbil príklad n ...
Ako na to 27.06.2016 0 Programujeme v Jave /10.časť Späť na úvod >> Späť na programovanie >> Späť na seriál Udalosti menu, klávesnice a myši Tentoraz si skompletizujeme svoje vedomosti o tvorbe a obsluhe udalostí menu rozprávaním o udalostnom modeli komponentu JPopupMenu a JMenuItem a po ...
ITPro 27.06.2016 0 Programujeme v Jave /9.časť Späť na úvod >> Späť na programovanie >> Späť na seriál Menu a pop-up menu V tejto časti seriálu o programovaní v Jave nadviažeme na tú predošlú, budeme sa teda venovať komponentom na tvorbu menu. Minule sme si ukázali, ako vytvoriť kla ...