Produkty 06.09.2016 0 Vývoj aplikácií pre Android (6) – Spustenie na zariadení Ako úplne prvý krok k tomu, aby ste mohli vytvoriť a spustiť aplikáciu na vašom zariadení bez ohľadu na to, či ide o smartfón alebo tablet, musíte aplikovať tento postup. V aplikácii Nastavenie aktivujte položku Informácie o zariadení a následne vyhľ ...
Produkty 31.08.2016 0 Vývoj aplikácií pre Android (5) – Prvá aplikácia Možno sa pýtate, prečo sa púšťame do vytvárania projektu mobilnej aplikácie skôr, než predstavíme aspoň v hrubých črtách architektúru operačného systému Android. Dôvod je jednoduchý, ak sa aplikácia dá preložiť a spustiť najskôr na emulátore a násled ...
Produkty 23.08.2016 0 Vývoj aplikácií pre Android (3) – dizajn III. V poslednej časti zaoberajúcej sa dizajnom sa budeme venovať pokročilejším pravidlám, napríklad odporúčaným pomerom rozmerov grafických prvkov, typografii a pravidlu násobkov. Určite ste si všimli, že pre pomer strán displeja si výrobca zariadenia ...
Produkty 16.08.2016 0 Nový seriál: Vývoj aplikácií pre Android – 1. časť: Dizajn Začíname nový seriál o vývoji aplikácií pre najpopulárnejšiu mobilnú platformu Android. Bude vychádzať dvakrát do týždňa. Dlho sme rozmýšľali, ako začať. Klasický postup, teda návod, ako získať a nainštalovať vývojárske nástroje, a následne návod, ak ...
ITPro 11.07.2016 0 Vývoj pre Windows 10 – Notifikácie / 13. časť Späť na úvod >> Späť na programovanie >> Späť na seriál V predchádzajúcej časti sme prebrali zobrazovacie možnosti aktívnych dlaždíc. Zobrazené aktuality na týchto dlaždiciach však používateľ uvidí iba na domácej obrazovke Štart. Ak práv ...
ITPro 02.07.2016 0 Vývoj pre Windows 10 – Dynamické dlaždice II / 12. časť Späť na úvod >> Späť na programovanie >> Späť na seriál V predchádzajúcej časti seriálu sme preberali dynamické dlaždice UWP aplikácií pre Windows 10 z hľadiska funkcionality, teda možností zobrazovania informácií aj keď aplikácia nie je ...
ITPro 29.06.2016 0 Programujeme pre Android / 8.časť Úlohou tejto časti seriálu je opísať zmeny vykonané v našej vzorovej aplikácii, týkajúce sa jej novej funkcionality, a ozrejmiť dotknuté oblasti súvisiacej teórie. Medzi najnovšou (v.3) a predošlou (v.2) verziou aplikácie planovac sú dva funkčné rozd ...
ITPro 29.06.2016 0 Vývoj pre Android – Práca s údajmi vo formátoch XML a JSON / 8. časť Späť na úvod >> Späť na seriál V zadaní na vytvorenie mobilnej aplikácie, ktorá sa pripája na externý zdroj údajov, dostanete adresu servera alebo webovej služby, ktorá poskytuje údaje. V praxi to znamená, že sa budete musieť prispôsobiť a apl ...
Ako na to 23.06.2016 0 Seriál: Vývoj aplikácií pre Android / Aby aplikácia mala zmysel Určite očakávate, že začneme zostra vývojom nejakej vzorovej aplikácie a vysvetlením princípov, z čoho sa aplikácia skladá, ako fungujú aktivity, rámce, väzby medzi používateľským rozhraním a aplikačným kódom... Začneme však inak – tým najpodstatnej ...
Ako na to 16.06.2016 0 Vývoj pre Android – Moja prvá androidová aplikácia / 3. časť Späť na úvod >> Späť na seriál V tejto časti nadväzujeme na predchádzajúci príklad, pričom tvoríme Android aplikáciu svýpočtom koeficientu BMI. Vytvorili sme kostru programu, teraz pokračujeme používateľským rozhraním. Návrh používateľského r ...
Ako na to 16.06.2016 1 Vývoj pre Android – Aktivita a jej životný cyklus / 5. časť Späť na úvod >> Späť na seriál Na rozdiel od aplikácií pre desktopové operačné systémy (Windows, Linux...) vkóde aplikácie pre Android nie je žiadny exaktný vstupný bod typu main(). Androidové aplikácie sa skladajú zviacerých od seba nezávislý ...
Ako na to 16.06.2016 0 Vývoj pre Android – Moja prvá androidová aplikácia / 2. časť Späť na úvod >> Späť na seriál V úvodnej časti seriálu sme sa venovali inštalácii a konfigurácii vývojového prostredia aemulátorov. Pokračujeme vytvorením jednoduchej aplikácie, na ktorej budeme demonštrovať základné princípy vývoja. Zároveň ...
Ako na to 16.06.2016 0 Vývoj pre Android – Architektúra platformy Android / 4. časť Späť na úvod >> Späť na seriál V predchádzajúcich častiach sme predstavili konfiguráciu vývojárskych nástrojov a postup vytvorenia jednoduchej aplikácie. Aby ste mohli vytvárať reálne aplikácie, potrebujete aspoň v hrubých črtách poznať archit ...
Ako na to 16.06.2016 0 Vývoj pre Android – Návrh používateľakého prostredia / 6. časť Späť na úvod >> Späť na seriál Zariadenia, na ktorých sa budú androidové aplikácie spúšťať, majú rozličnú veľkosť obrazovky arôzne rozlíšenie. Preto programátori migrujúci zklasických aplikácií pre Windows by mali zabudnúť na prax definovania ...
Ako na to 16.06.2016 0 Seriál: Programujeme pre Windows Späť na úvod >> Späť na seriál Náš seriál vás uvedie do problematiky vývoja aplikácií pre aktuálne najpopulárnejšiu mobilnú platformu Android. Zboríme tu mýtus o zložitosti vývoja mobilných aplikácií a nárokoch na vybavenie na túto činnosť. Pr ...
Ako na to 22.05.2016 0 Vývoj pre Windows 10 – Dynamické dlaždice / 11. časť Späť na úvod >> Späť na programovanie >> Späť na seriál Vo Windows 8 a 8.1 boli dynamické dlaždice doslova výkladnou skriňou aplikácií a majoritným prvkom na ich spúšťanie. Windows 10 sa čiastočne vrátil k osvedčenej koncepcii desktopu, ...
Ako na to 06.04.2016 0 Vývoj pre Windows 10 – Štruktúra používateľského rozhrania aplikácie / 10. časť Späť na úvod >> Späť na programovanie >> Späť na seriál Len málo aplikácií vystačí s používateľským rozhraním, ktoré sa zmestí na jednu obrazovku. Preto dizajnéri a vývojári používajú rôzne spôsoby ako zväčšiť plochu, ktorú má používateľ ...